اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

شیلی: کشتی بزرگ حمل ماهیان زنده، اولین سفر خود را آغاز می کند

شیلی: کشتی بزرگ حمل ماهیان زنده، اولین سفر خود را آغاز می کند
ASENAV Patagon XI  بزرگترین ناو ماهی در آمریکای شمالی و لاتین است.

شیلی دومین کشور پرورش دهنده ماهی سالمون، بزرگترین کشتی حمل و نقل ماهیان که تا به حال در جهان ساخته شده است را برای اولین بار به آب انداخت. Patagon XI   بزرگترین ناو حمل و نقل ماهی در آمریکای شمالی و لاتین است.

این کشتی توسط کارخانه کشتی سازی ملی ASENAV در والدیویا ساخته شده است . طول این کشتی 79.80 متر و عرض آن17.20 متر است و ارتفاع کشتی به 26.6 متر می‌رسد. مدیریت عملیات می‌گوید: یکی از نکات حیاتی این است که این کشتی بتواند از زیر پل متحرک کائوکا عبور کند.

هاینز پیرس، مدیر کل ASENAV، بر اهمیت ورود کشتی به دریای آزاد تاکید کرد.

او گفت: “با راه اندازی کشتی پاتاگون 11 که یک کشتی حامل ماهیان زنده است که به طور کامل در شیلی ساخته شده ، ما سیگنال مشخصی در سطح بین المللی می‌دهیم که ما را به عنوان یک کشور پیشران در خط مقدم صنعت کشتی سازی و چاره یاب مشکلات دریانوردی در جهان معرفی می‌کند. وی افزود: بدون شک ناوبری در زیر پل کائوکا نشان می‌دهد که ما می توانیم چالش‌های مختلفی را از سر راه برداریم.

ژسوس گراندون، رئیس بازرسی کشتیرانی‌ اداره کل قلمرو دریایی و بازرگانی شیلی اظهار داشت که اگرچه این کشتی در آب‌های ملی، از شهر پورتو مونت به جنوب، فعالیت خواهد کرد، اما «می‌تواند به کشور دیگری ترانزیت داشته باشد».

ریکاردو کنترراس، مهندس پروژه ASENAV، جزئیات فنی Patagon XI را که سیستم نوآورانه، امکانات بارگیری و تخلیه ماهیان به صورت زنده، روش های اکسیژن رسانی  و سیستم‌های فیلتراسیون و سایر توانایی های عملیاتی کشتی است را تفسیر کرد.

وی افزود: این شناور با ظرفیت باری به بزرگی تا 400 تن ماهی زنده می‌تواند تعداد سفر‌های رفت و برگشتی بین مزارع و مراکز فرآوری را کم کند، که خود این مزیتی بزرگ برای صنعت ماهی سالمون محسوب می‌شود.

پاتاگون XI همچنین دارای یک سیستم تصفیه CO2 و راکتورهای UV برای از بین بردن عفونت‌ها و بیماری‌هایی است که ممکن است از طریق ماهی در زمان ورود، به کشتی منتقل شود. به این ترتیب آب تمیز مجدد به دریا بازگردانده می‌شود در نتیجه پاتاگون XI کاملاً دوستدار محیط زیست است.

کنتراس توضیح داد که این کشتی همچنین دارای روش خاصی برای بارگیری و تخلیه ماهی زنده به صورت “خشک” است به این صورت که پس از جمع آوری ماهی‌ها از قفس‌های دریایی، آن‌ها را از آب خارج کرده و به حوضچه‌ی حاوی آب دریا وارد می‌کند. این کشتی شرایط ایده‌آل و خوبی را برای برداشت و نگهداری در طول حمل و نقل ایجاد می‌کند.