اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه دومین جلسه کمیته صنعت ماهی در قفس

صورتجلسه دومین جلسه کمیته صنعت ماهی در قفس

با حضور آقایان سمامی، نیری، شاهرخی در محل دفتر اتحادیه و آقایان گلپور، شهیدیان، نوروزی و فرش فروش که از طریق نرم افزار skype حضور داشتند و آقایان خدایی دبیرکل و ربیعزاده عضو هیئت مدیره و مسئول کمیته های اتحادیه تولید و تجارت آبزیان دومین جلسه کمیته از ساعت 14 تا 16 روز دوشنبه 06/10/1400 تشکیل و موارد ذیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت:

1- در ابتدا جناب آقای سمامی ضمن عرض خیر مقدم، دستور جلسه  شامل تکمیل فایل اطلاعاتی، احصاء مشکلات اصلی و تبیین اهداف و برنامه ها را قرائت نموده و سپس اظهار داشتند که لازم است نسبت به معرفی کمیته به مدیران شیلاتی اقدام شود. همچنین تاکید نمودند که جمع آوری اطلاعات فعالان صنعت و راهنمایی و انتقال دانش به سرمایه گذاران برای جلوگیری از زیان های احتمالی آنها بسیار ضروری است در ضمن باید مشخص کنیم که از دولت چه انتظاراتی داریم.

2- سپس آقایان نیری و گلپور اشاراتی به برخی گلایه های تعدادی از همکاران در خصوص نحوه شکل گیری کمیته داشتند و هر دو عزیز ضمن تاکید بر این که “لازم است از طریق تشکیل صدای مان را به دولت برسانیم ولی این که این هدف تحت چه عنوانی باشد مهم نیست” بر نکات ذیل تاکید کردند:

  • تعدادی که در جلسه هم اندیشی اولیه دعوت شدند محدود و شامل همه فعالان نبوده است.
  • عده ای این مسیر را نمی پسندند و احساس می کنند که نادیده گرفته شده اند.
  • تا جایی که می شود باید به سمت جذب حداکثری بریم و جمع 50-60 نفره ای که از ماه ها قبل به دنبال تشکیل انجمن بودند را هم مورد توجه قرار دهیم.

3- آقای دکتر خدایی در مورد نحوه دعوت از افراد توضیح دادند که در ابتدا فهرست 12 نفره ای توسط جناب آقای نیری به اتحادیه ارائه شد که نقص بسیاری داشت و لذا ما از 25 شرکت که اسامی آنان را بدست آوردیم دعوت کردیم و اگر اسامی کامل (از جمله همان 50-60 نفری که اشاره شد) داده می شد حتما دعوت می شدند.

4- آقای سمامی فرمودند که این کمیته منتخب بزرگان صنعت است و همان کسانی که شما دو بزرگوار آنان را محور صنعت قفس می دانید در انتخاب این افراد حاضر و دخیل بوده اند و لذا این که این انتخاب و تصمیم و خرد جمعی زیر سوال برود جای اشکال است.

5- آقایان سمامی، شاهرخی، شهیدیان و نوروزی تاکید نمودند که جامع نگری یک اصل مهم برای ماست و به همین دلیل هم به دنبال تکمیل فهرست اسامی شرکت ها هستیم و به همین دلیل از آقایان گلپور و نیری درخواست شد که اطلاعات و راه تماس دوستان مورد نظر که احتمالاً گلایه­مند هستند را هم اطلاع رسانی کنند تا در جلسه عمومی بعدی دعوت شوند.

6- پس از آن که جناب آقای سمامی از آقای نیری گلایه کردند که چرا در جهت تضعیف کمیته عمل می کنند، جناب آقای ربیع زاده ضمن دعوت دعوت از ایشان و جناب نیری به عدم طرح مباحث اختلافی، بر ضرورت کار جمعی، سخاوت در تبادل اطلاعات و حل مشکلات اصلی (بیمه، تامین بچه ماهی مناسب، صنایع پیشین و پسین، بازار و…) تاکید نمودند. ایشان به سابقه مکاتبه اتاق و استعلام از اتحادیه برای تشکیل انجمن ماهی در قفس و عزم اتاق بر تمرکز فعالیت ها و عدم پراکندگی و دعوت فعالان قفس به اقدام از طریق اتحادیه اشاره کرد؛ و اظهار نمودند که بهتر است به این کمیته مهلت داده شود تا موفق عمل کند و بتواند خواسته های اعضا را به منصه ظهور برساند.

7-پس از بحث و بررسی های مفصل، جمع بندی ذیل به تصویب رسید:

  • ضمن مکاتبه با سازمان شیلات و معرفی کمیته، اطلاعات شرکت ها و فعالان اخذ گردد.
  • یک گروه واتساپی با حضور حداکثری اعضا تشکیل گردد.
  • اقدامات و فعالیت ها و مصوبات و مباحث از طریق سایت تخصصی اطلاع رسانی شود. (در این خصوص آقای دکتر خدایی اعلام آمادگی کردند که در سایت اتحادیه این دسترسی ایجاد می شود).

با تکمیل اطلاعات، نسبت به تشکیل جلسه عمومی در سه هفته دیگر (27/10/1400) و دعوت عام از شرکت های مرتبط اقدام گردد.​