اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صورتجلسه پنجمین جلسه کمیته پرورش ماهی در قفس اتحادیه

صورتجلسه پنجمین جلسه کمیته پرورش ماهی در قفس اتحادیه

پنجمین جلسه کمیته با حضور بر خط آقایان شهیدیان، نوروزی، باسروی و فرش فروش از طریق لینک اسکایپ و آقایان شاهرخی و خدایی در محل دفتر اتحادیه از ساعت 14 تا 16 روز دوشنبه 04/11/1400 برگزار و موارد ذیل مورد بحث قرار گرفت:

1- فهرست فعالان

هر یک از افرادی که در جلسه قبل مسئول بررسی فهرست ارائه شده شیلات بودند به شرح ذیل گزارش خود را ارائه نمودند:

الف) جناب آقای باسروی:

– خوزستان: یک متقاضی است که قفس های قدیمی شیلات را در اختیار قرار گرفته که به دلیل غیر قابل استفاده بودن قفس ها کلاً غیر فعال است.

– بوشهر: از 33 شرکت در حال حاضر 6 شرکت، قفس فعال (البته نه با تمام ظرفیت) دارند و 4 مجموعه قفس های خود را طی ماه های آینده نصب خواهند نمود. 23 شرکت دیگر یا به طور کامل غیر فعال هستند و یا به نحوی پیگیر هستند ولی اقدام عملیاتی برای عقد قرارداد قفس و نصب راه اندازی نکرده اند. مقرر شد تکلیف این 23 شرکت نیز تا هفته آینده با ذکر نام و فهرست توسط جناب آقای باسروی مشخص گردد.

ب) جناب آقای نوروزی:

– هرمزگان: از مجموع 59 شرکت هرمزگان نیز 6 شرکت فعال بوده و قفس در دریا دارند (البته نه با تمام ظرفیت). 6 شرکت دیگر نیز در حال نصب قفس هستند. 14 شرکت پیگیر و 11 شرکت هم به طور کامل تعطیل و غیر فعال هستند. از 22 شرکت دیگر اطلاعی به دست نیامد که مقرر شد جناب آقای نوروزی تا هفته آینده اطلاعات دقیق تر این افراد و شرکت ها را مشخص فرمایند.

ج) جناب آقای شهیدیان:

– سیستان و بلوچستان: از مجموع 7 متقاضی در سیستان و بلوچستان هیچ کدام قفس در دریا نداشته و پیگیر اجرای کار نیستند.

د) آقای خدایی:

– گیلان: با 21 فرد یا شرکت دارای پروانه تاسیس قفس تماس حاصل شد. تعداد 6 شرکت پاسخگو نبوده و یا شماره تماس آنها اشتباه بود. تنها دو شرکت قفس نصب شده در دریا دارند. یک شرکت اشتباهاً در فهرست گیلان ثبت شده و مربوط به هرمزگان (قشم) است. یک شرکت به دلیل آن که قفس نصب شده در دریا از بین رفته از سال 96 به بعد دیگر تجهیز نشده است و مابقی شامل 11 شرکت به دلایلی نظیر عدم تخصیص ارز دولتی، وثیقه های سنگین درخواستی بانک ها، مشکل سند زمین، عدم تامین برق و … کار را رها کرده و بسیار ناامید هستند.

– مازندران و گلستان: با توجه به عدم حضور جناب آقای سمامی و در دسترس نبودن اطلاعات مازندران و گلستان قرار شد که مابقی اطلاعات تا جلسه بعدی تکمیل گردد.

بر اساس اطلاعات فعلی در حال حاضر شرایط به شرح زیر است:

شرکت های فعال و دارای قفس در دریا14 شرکت
شرکت های دارای قفس در دریا ولی غیر فعال2  شرکت
شرکت های در حال نصب قفس12 شرکت
شرکت های پیگیر14 شرکت
شرکت های راکد قطعی11 شرکت
شرکت های گزارش نشده52 شرکت (گیلان و مازندران)
شرکت های نا مشخص67 شرکت
مجموع172 شرکت

 

2- اولویت و نحوه دعوت از شرکت ها

پس از بحث و بررسی فراوان و با عنایت به آن که تنها بخش کوچکی از متقاضیان قفس (خوشبینانه 40 شرکت) عملاً فعال هستند مقرر شد که همزمان با تکمیل اطلاعات، اتحادیه طی فراخوانی از کلیه فعالان صنعت قفس (پرورش دهندگان، تامین کنندگان بچه ماهی برای قفس و صنایع وابسته به پرورش در قفس) دعوت به عمل آورد که مدارک خود شامل:

الف) پروانه تاسیس

ب) پروانه بهره برداری

ج) قرارداد مشاوره و یا ساخت قفس

را به دبیرخانه ارسال نمایند.

اعضای کمیته پیشنهاد نمودند که پس از جمع آوری این اطلاعات از دارندگان پروانه بهره برداری قفس، دارندگان پروانه بهره برداری تکثیر و یا نرسری برای ماهی در قفس و نیز دارندگان پروانه بهره برداری تولید ادوات و تجهیزات مرتبط با صنعت قفس برای جلسه عمومی دعوت به عمل آید.

3) تاریخ برگزااری جلسه عمومی

به لحاظ اهمیت جامع و قانونی بودن (موضوع مورد تاکید کمیته و سازمان شیلات) دعوت عمومی پس از تکمیل اطلاعات و ممیزی آن تاریخ جلسه عمومی در جلسات بعدی کمیته تعیین گردد.