اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

ممانعت FDA از ترخیص میگوهای آلوده به آنتی بیوتیک از دو صادرکننده بنگلادشی و تایلندی که دارای گواهی BAP هم بودند!

ممانعت FDA از ترخیص میگوهای آلوده به آنتی بیوتیک از دو صادرکننده بنگلادشی و تایلندی که دارای گواهی BAP  هم بودند!

5 آوریل 2024
روز پنجشنبه چهارم آپریل، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اطلاعات دقیقی در مورد 60 مورد از ممنوعیت های ورود غذاهای دریایی در ماه مارس را منتشر کرد که از این تعداد پنج مورد (8.3 ٪) مربوط به میگو به دلایل مربوط به استفاده از آنتی بیوتیک های ممنوعه بود.

همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، در سه ماهه اول سال 2024، FDA  در مجموع از ورود و ترخیص بیست و یک (21) خط میگوی وارداتی به دلیل وجود آنتی بیوتیک‌های غیرمجاز ممانعت کرده است.

  • پنج مورد از آلودگی آنتی بیوتیکی در ماه مارس مربوط به محموله های میگو از دو صادرکننده در بنگلادش و تایلند بود. هر دو صادرکننده در حال حاضر تحت گواهینامه‌های بهترین شیوه‌های آبزی پروری (BAP) فعالیت می‌کنند:
  • شرکت Apex Foods (بنگلادش)، شرکتی است که در حال حاضرگواهینامه دو ستاره BAP برای کارخانه فرآوری خود با کد (P10025) را داراست و با یک گواهینامه BAP اضافی برای یک مزرعه میگو با کد (F10058) فعالیت می‌کند و در حال حاضر در لیست هشدار واردات فهرست 16- 124 («توقیف بدون معاینه فیزیکی محصولات دریایی آبزی پروری به دلیل وجود باقی مانده داروهای غیرمجاز»)، هشدار واردات 16-127 («توقیف، بدون معاینه فیزیکی سخت پوستان به دلیل کلرامفنیکل»)، یا هشدار واردات 16-129 («توقیف، بدون معاینه محصولات دریایی به دلیل وجود باقی مانده نیتروفوران‌ها») قرار نگرفته است. چهار محموله این شرکت برای میگوهای آلوده به نیتروفوران و باقی مانده‌های داروهای دامپزشکی توسط بخش واردات ساحل غربی در 26 مارس 2024 رد شدند.
  • و شرکت Thai Union Seafood Company Limited (تایلند)، شرکتی که در حال حاضر تحت گواهینامه چهار ستاره بهترین شیوه‌های آبزی پروری (BAP) برای کارخانه فرآوری خود با کد (P10396) و با گواهینامه BAP اضافی برای چندین مزرعه میگو، برای محموله های میگوی 9 مارس 2024 به لیست هشدار واردات اضافه شد: 16-129 («توقیف بدون معاینه فیزیکی محصولات دریایی به دلیل نیتروفوران‌ها») و به دلیل وجود میگوهای آلوده به باقی مانده داروهای دامپزشکی توسط بخش واردات ساحل غربی FDA   در 15 مارس 2024 رد شد.

 

افزودن نام شرکت تایلندی Thai Union Seafood Company Limited به لیست هشدار واردات، در ماه مارس به دلیل شناسایی سیپروفلوکساسین و سولفامتوکسازول در محموله‌های میگوی شرکت تایلندی مذکور است و این شرکت به لیست هشدار واردات 16-124 («توقیف بدون معاینه فیزیکی محصولات دریایی آبزی پروری به دلیل داروهای غیرمجاز») اضافه شد.

 

همچنین در روز پنجشنبه چهارم مارس ، FDA  از ورود محموله های سه خط ورودی میگوی دیگر شامل دو کانتینر از تایلند (شرکت CK Frozen Fish & Food Co., Ltd. ) و یکی از هند (شرکت Naga Hanuman Fish Packers) به دلیل وجود سالمونلا و عدم پاکیزگی محموله‌ها ممانعت کرد.