اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

نگرانی اکوادور از افزایش شدید قیمت تمام شده و کاهش قیمت فروش میگوی پرورشی

نگرانی اکوادور از افزایش شدید قیمت تمام شده و کاهش قیمت فروش میگوی پرورشی

خلاصه:

اکوادور:نگرانی از افزایش شدید قیمت تمام شده و کاهش قیمت فروش میگوی پرورشی

هند: پیش بینی تلخ برای صنعت میگو

اتاق ملی آبزی پروری اکوادور (CNA) نسبت به افزایش هزینه های عملیاتی تولید میگوی پرورشی این کشور و کاهش قیمت های بین المللی که “به سطوح هشدار دهنده رسیده است” ابراز نگرانی کرده است.

با توجه به این وضعیت، این بخش شاهد کاهش 0.98 دلاری (0.90 یورو) نقدینگی برای هر پوند میگوی تولیدی بوده است که معادل تاثیر اقتصادی بیش از 1 میلیارد دلار (917 میلیون یورو) از ابتدای سال تا کنون است.

قیمت صادرات میگو طی 15 ماه گذشته 0.70 دلار (0.64 یورو) به ازای هر پوند کاهش یافته است که به طور قابل توجهی به درآمدهای صنعت آسیب وارد کرده است.

کاهش قیمت‌های بین‌المللی، عمدتاً به دلیل مصرف کمتر در چین و سایر بازارها، به طور جدی بر زنجیره تولید این بخش تأثیر می‌گذارد و در نتیجه ناتوانی سازمانی در پوشش هزینه‌های تولید را ایجاد می‌کند. CNA گفت: قیمت‌های ثبت‌شده در حال حاضر حتی پایین‌تر از قیمت‌های ثبت‌شده در طول همه‌گیری در سال 2020 است، که یک مشکل بی‌سابقه است.

در طول دهه گذشته، اکوادور به بزرگترین تامین کننده میگوی چین تبدیل شده است. در سال 2022، چین 900.000 تن میگو وارد کرد که 70 درصد آن از اکوادور بود. نزدیکترین رقیب آن هند بود که حدود 19 درصد را به خود اختصاص داد. در سال 2022، اکوادور حدود 60 درصد از تولید میگوی خود را به چین فروخت، در حالی که این رقم در سال 2021 حدود 49 درصد بود.

با این حال، در پاسخ به محدودیت‌های وارداتی چین برای مقابله با کووید، اکوادور به سمت بازارهای ایالات متحده و اروپا حرکت کرد و در نتیجه ظرفیت تولید محصول با ارزش افزوده خود را افزایش داد. در حالی که این تغییر به صادرکنندگان اکوادوری اجازه می دهد تا سبد خرید خود را متنوع کنند، این انتقال مانع از آسیب شدید آنها به دلیل مازاد جهانی میگو نشده بلکه منجر به کاهش تقاضا و کاهش قیمت های پرداختی به تولیدکنندگان شده است.

در فوریه 2023، خوزه آنتونیو کامپوسانو، رئیس CNA، برخی از مشکلاتی را که بخش میگوی اکوادور در حال حاضر تجربه می‌کند، پیش‌بینی کرد و سال 2022 را «سال تناقض‌ها» نامید. اکوادور در این سال 26 درصد بیشتر میگو تولید کرد، اما این امر به بالا رفتن ذخیره انبارها در ایالات متحده منجر شد.

در همین حال، در سال گذشته، CNA اعلام کرد که صنعت میگوی اکوادور بیش از 1 میلیارد دلار به دلیل قیمت های پایین تر و هزینه های بالاتر زیان کرده که این زنگ خطر را به صدا درآورده است.

هند: پیش بینی تلخ برای صنعت میگو

شاید سال 2023 سالی فاجعه بار برای صنعت میگوی هند باشد، زیرا قیمت های پایین و افزایش هزینه ها باعث شده است که بسیاری از پرورش دهندگان استخرهای خود را رها کنند.

بحران میگو، با نقطه کانونی عدم تطابق بین قیمت فروش و هزینه، معمایی چالش برانگیز است که بخش پرورش هند را برای بیش از یک سال گرفتار کرده است.

در طول 12 ماه، هزینه هایی مانند خوراک و برق به طور مداوم افزایش یافته است، در حالی که قیمت میگو در پنج سال گذشته پایین مانده است. پرورش دهندگان میگو نگران هستند که در نهایت به پرورش خرچنگ یا ماهی روی بیاورند.

دولت هند، به ویژه سازمان توسعه صادرات محصولات دریایی (MPEDA)، باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی کند و مکانیزم حداقل قیمت مناسب را ایجاد کند زیرا پرورش دهندگان میگو با بحران مواجه هستند.

پس از همه گیری کووید، قیمت خوراک و مواد خام 25 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت فروش کاهش داشت. هزینه های کلی تولید طی سال گذشته به طور متوسط 15 تا 20 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، شرایط نامطلوب آب و هوایی طی سه سال گذشته باعث گسترش سندرم مرگ زودرس (EMS)، التهاب باکتریایی ویبریویی روده و بیماری انتروسیتوزون هپاتوپنائی (EHP) در استخرهای میگو در سراسر کشور شده است.

در ماه ژوئن،قیمت های خرید اعلامی انور(Anwar) تقریباً مشابه قیمت های اعلامی شارما ( Sharma) بود. متوسط قیمت میگو سایز  50 -60 ، 3.5 دلار ، سایز 60-70 ، 3.38 دلار و سایز 70-80،  3.13 دلار در کیلوگرم بود.

در تامیل نادو، میگوی سایز 30 به قیمت 4.85 دلار در کیلوگرم فروخته شد. میگوی سایز 40 ، 2.9 دلار ، میگوی سایز 80 ، 2.66 دلار و میگوی سایز 100 ، 2.42 دلار در هر کیلو بود.

✓ با هزینه های بالای نهاده فعلی، پرورش دهندگان میگو برای پرورش 1 کیلوگرم میگو سایز 40 هزینه 3.39 دلار، برای سایز 60،  3.51 دلار و برای سایز 100،  3.02 دلار را متحمل می شوند.

بدیهی است که پرورش دهندگان هندی با خسارات قابل توجهی روبرو هستند.