اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

پرورش دهندگان میگوی هندی به نقض عمده حقوق بشر متهم شدند

پرورش دهندگان میگوی هندی به نقض عمده حقوق بشر متهم شدند

27 مارس 2024
صنعت عظیم پرورش میگوی هند، طی گزارشی جدید به نقض گسترده حقوق بشر و شیوه‌های کاری ناعادلانه متهم شده است.

این گزارش توسط سازمان بین المللی حقوق  بشر کارگری و شرکت ممیزی پاسخگو Corporate Accountability Lab (CAL)  منتشر شده است.

این شرکت ممیزی تحقیقاتی سه ساله در مورد صنعت چند میلیارد دلاری پرورش میگو در هند انجام داده است. گزارشCAL می‌گوید: « طی دهه گذشته، هند به عنوان منبع اصلی تأمین میگو در ایالات متحده که پرمصرف‌ترین غذای دریایی در این کشور است ظاهر شده است.

 

با این حال، این موفقیت با فرآیند تولید متکی بر کار اجباری، شرایط کاری خطرناک و آزاردهنده و تخریب محیط زیست برای رسیدن به قیمت‌های پایین‌تر برای پاسخگویی به تقاضا‌ها خدشه‌دار می‌شود.

در حالی که کشورهایی مانند تایلند، چین و بنگلادش به دلیل سوء استفاده‌های مشابه با انتقاد مواجه شده‌اند، اما هند که تقریباً 40 درصد از واردات میگوی ایالات متحده را تأمین می‌کند، تا کنون با اندک نظارتی از سوی عموم به صادراتش ادامه می‌دهد.

 

تحقیقات CAL نشان داد که نیروی کار میگوی هندی عمدتاً از کارگران بسیار فقیر و ورشکسته، مردمان بومی و جوامع صیادی تشکیل شده است که بسیاری از آن‌ها مهاجران داخلی هستند و از مناطقی می‌آیند که گزینه های شغلی کمی برایشان وجود دارد.

این گزارش نشان داد که که کارگران مهاجر در معرض استثمار قرار دارند، زیرا آن‌ها دور از خانه های شان هستند، ممکن است شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند و اغلب فرصت‌های شغلی کمی برای کارهای دیگر دارند.کارفرمایان شرکت‌ها افراد آسیب‌پذیری را که به کار نیاز دارند شکار می‌کنند و با دادن وام های استخدامی آن‌ها را بر سر کار می‌آورند و آن‌ها را در اسارت و بدهی نگه می‌دارند. اکثر کارگران شاغل در صنعت میگوی هند فاقد قرارداد با کارفرمایان خود هستند که در نتیجه باعث ناامنی شغلی و عدم وجود ارتباط رسمی با شرکت‌ها می‌شود.

 

CAL  می‌گوید: «این کارگران پنهان و غیررسمی به‌ویژه آن‌هایی که مسکن‌شان با شغلشان مرتبط است در معرض خطر زیادی برای کار اجباری قرار دارند که این شیوه یک رویه رایج در سراسر زنجیره تأمین میگو است. کارگران رابطه استثمارگرانه با کارفرمایان را گزارش می‌دهند و احساس می‌کنند که در مشاغل آزاردهنده‌ای با انتخاب‌های کم شغلی برای کسب درآمد به دام افتاده‌اند. کودکان کار زیادی به کار گرفته می‌شوند، دختران جوان و نوجوان در مراکز فرآوری کار می‌کنند تا بتوانند کمک خرجی برای خانواده‌های خود باشند.

پاسخی برای عمل

شرکت ممیزی(CAL) که در شیکاگو مستقر است می‌کند که گزارشش روایت فعلی را به چالش می‌کشد و یک فراخوان فوری را برای اقدامات مورد نیاز صادر می کند. این گزارش استدلال می‌کند که با افزایش تقاضا برای میگو، فشار بر شرکت‌ها و دولت‌ها به منظور شناسایی و اصلاح کار اجباری فراگیر و شرایط سخت و غیر قابل تحمل و آسیب‌های زیست‌محیطی برای این بخش نیز باید افزایش یابد.

این سازمان از خرده‌فروشان و عمده‌فروشان آمریکایی می‌خواهد تا برای تغییرات در بخش میگوی هند و ترویج اجرای توافق‌نامه‌ها بین شرکت‌ها و سازمان‌های کارگری مستقل، تلاش کنند.

CAL  همچنین می‌گوید که دولت‌های ایالات متحده و هند باید قوانینی را که برای منع سوء استفاده از نیروی کار و تخریب محیط‌زیست وجود دارد را با جدیت اجرا کنند و جلوی شانه خالی کردن شرکت‌ها در قبال مسئولیت‌هایشان را بگیرند.

میگو در یک انبار پوست کنی، واقع در  Andhra Pradesh (منبع: CAL )