اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

چالش جایگزینی کریل: یک رویکرد جدید مبتنی بر حشرات

چالش جایگزینی کریل: یک رویکرد جدید مبتنی بر حشرات

شرکت Nutrition Technologies[1]  با ترکیبی از دو ماده مشتق شده از کنجاله لارو مگس سیاه سرباز در این چالش شرکت کرد.

مارتین زوریلا، مدیر ارشد شرکت Nutrition Technologies

شرکت Nutrition Technologies، تولید کننده حشرات ، با ترکیبی از دو ماده مشتق از کنجاله لارو مگس سرباز سیاه (BSFL, Hermetia illucens)، در چالش جایگزینی کریل شرکت کرد.

این محصول با یک وعده غذایی سادهBSF [2] متفاوت است. “محصول جایگزین کریل ما ترکیبی از یک وعده غذایی پروتئین حشرات، فاقد چربی و خشک شده و یک پالاتانت[3] مایع مبتنی بر حشرات است. BSFLابتدا با یک رژیم غذایی سرشار از محصولات جانبی تخمیری که حاوی مواد مغذی برای افزایش طعم برای ماهی‌های آب شور هستند تغذیه می‌شوند. این لاروها سپس مانند وعده غذایی معمولی فرآوری می شوند. BSF  پس از فرآوری، با افزودنی اختصاصی مبتنی بر حشرات بر اساس نیازهای شیمیایی ماهی قزل آلا تکمیل و طعم پذیر می‌شود. مایع پالاتانت ما، یک افزودنی و عصاره BSFL متراکم با مواد مغذی است که دارای پپتیدهای محلول در آب بوده و به عنوان یک جاذبه ایده‌آل عمل می‌کند.

زوریلا توضیح داد که این شرکت رژیم غذایی پروتئینی BSF خود را درخوراک تولیدی چند شرکت تجاری در میگو و باراموندی  آزمایش کرده است. “یک کارآزمایی اخیر در میگو با موفقیت نشان داد که گنجاندن درصد بالای BSF منجر به افزایش نرخ بقا، مصرف خوراک و تحمل بیماری می‌شود. در یک آزمایش موازی بر ماهی باراموندی ، بهبود آماری قابل توجهی در افزایش وزن و ضریب تبدیل غذا در مقایسه با ماهیان تغذیه شده با خوراک حاوی آرد ماهی مشاهده شد.

زوریلا گفت: از BSFL، چندین محصول برای کمک به تغذیه آبزی‌پروری و صنایع غذایی در حال رشد در سراسر جهان ایجاد کنیم. این محصولات برای استفاده در غذای حیوانات خانگی، دام و آبزیان مناسب بوده و دارای طیف وسیعی از مزایای عملکردی اثبات شده هستند که سلامت و رشد حیوانات را بهبود می‌بخشند.

این شرکت در حال حاضر محصولات مختلفی از جمله کودهای زیستی کشاورزی و خوراک دام، در بازار دارد و در حال حاضر در حال توسعه تولید چندین محصول جدید متناسب با نیازهای دقیق بازار است. ” به عنوان مثال، ما محصولاتی برای ماهیان زینتی داریم که از لاروهای مرحله اولیه ای استفاده می کنند که مراحل تغذیه و فرآوری خاصی را طی می کنند. همچنین در حال کار بر روی یک افزودنی خوراکی بسیار هیجان انگیز، ضد باکتری سالمونلا[4] BSFL برای پیشگیری و کنترل بیماری هستیم. با بیش از 20 تحقیق و توسعه زوریلا توضیح داد: کارکنان، ما یکی از بزرگترین تیم‌های تحقیقاتی در صنعت هستند و از این منابع برای توسعه محصولات پیشرفته استفاده می‌کنیم که بتوانیم مشکلات مشتری‌هایمان را در آبزی‌پروری و خوراک دام حل کنیم.

چالش‌های3 Fبرای پایدارتر کردن غذا‌ی آبزیان طراحی شده‌اند و Nutrition Technologies به تازگی یک LCA[5] را برای ارزیابی کامل از صفر تا صد سیستم تولید خود تکمیل کرده است. “کنجاله حشرات با میزان پروتئین بالای ما ( Hi.Protein) در تعدادی از معیارها، عملکرد بهتری از پودر ماهی و سایر مواد دریایی دارند چرا که به دلیل نوع مواد خام غیر خوراکی که استفاده می‌کنیم، سیستم گرمایش تولید ما کم انرژی و با استفاده از زمین کمتر، مصرف آب بهینه و انتشار کربن به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از مواد اولیه سنتی است و در این زمینه ها عملکرد بهتری دارد.

“Zorrilla”اظهار داشت که از نظر کارایی هزینه، تولید BSFL ما از یک مدل تولید بدون پسماند بهره می‌برد که بر روی محصولات جانبی کشت و صنعت تمیز و قابل ردیابی پرورش می‌یابد. ما سیستم تولید گرمسیری خود را توسعه داده‌ایم که نه تنها هزینه ساخت و راه اندازی آن کم است، بلکه از آن با حداقل انرژی و بدون اتلاف انرژی استفاده می‌شود. این مدل کم نیاز به این معنی است که شرکت ما از هزینه تولید بسیار پایین بهره می‌برد، اما در عین حال با همان استانداردهای بالا مانند هر تولید کننده اروپایی یا آمریکای شمالی. بنابراین ما قادر به انتقال صرفه جویی برای مشتری‌هایمان هستیم. این موضوع ما را به یکی از رقابتی ترین تأمین کنندگان در بازار جهانی تبدیل می‌کند.

زوریلا اضافه کرد که این چالش فرصتی عالی برای تقویت تعامل بین شرکت های رقیب است. “این چالش، تمرکز را به موضوع کمتر پرداخته شده‌ی خوش طعمی در آبزی پروری جلب می‌کند. محصولات مشتق شده از حشرات یک راه ایده آل برای جایگزینی کریل هستند زیرا به طور پایدار تولید می‌شوند و کیفیت‌های مشابهی از نظر مقبولیت دارد.”

ما همیشه سعی می‌کنیم در نظر داشته باشیم که در طبیعت، حشرات غذای کاملی برای ماهی‌هایی هستند که آنها را مصرف می‌کنند. برای مثال زمانی که ماهی سالمون آتلانتیک حشرات مصرف می‌کنند، مجموعه کاملی از فوایدی را که غذای کامل فراهم می‌کند تأمین می کند: از پروتئین گرفته تا کاروتنوئیدها و مواد معدنی. حشرات اغلب از یک زاویه بسیار کوچک به عنوان منبع پروتئین دیده می شوند، اما ما آن‌ها را بسیار بیشتر از این‌ها می پنداریم. زوریلا در پایان گفت:این چالش پتانسیل حشرات را به عنوان منبع غذایی نشان می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که کاربردهای محصولات مبتنی بر حشرات متنوع است زیرا نقش آن‌ها در سیستم های طبیعی متنوع است.