اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

چین: مروری بر واردات میگوی وانامی از اکوادور (ژانویه تا سپتامبر 2023)

چین: مروری بر واردات میگوی وانامی از اکوادور (ژانویه تا سپتامبر 2023)

ماه سپتامبر تفاوت های جالبی را در جدول واردات میگوی چین را نسبت به ماه های گذشته نشان می دهد. در سپتامبر  2023، تعداد کانتینرهای وارداتی در حدود 3700 کانتینر ثابت ماند اما افزایش صادرات قابل توجه نسبت به ماه های قبل با واردات 801  کانتینر از هند به چین مشاهده شد.

از سوی دیگر، برخی دیگر از کشورهای تامین کننده از جمله عربستان سعودی و پرو در ماه سپتامبر نسبت به ماه های گذشته کاهش صادرات داشته اند که این می تواند به دلیل عوامل تجاری یا فصلی در آبزی پروری باشد.

مطابقت با روند سال به سال: علیرغم تغییرات ماهانه، سپتامبر افزایش نسبی واردات را نشان می دهد. این می تواند نشان دهنده افزایش تقاضا برای میگو در چین در اواخر سال یا آمادگی برای فصل جشن و جشنواره ها باشد.

اکوادور

در حالی که مقدار واردات میگو از اکوادور همچنان قابل توجه است اما میزان آن  نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است و ذکر این نکته ضروری است که امسال برای اولین بار به ویژه به دلیل افزایش قابل توجه واردات از هند، سهم اکوادور کمتر از 70 درصد کل است.

واردات میگو اکوادور از ژانویه تا سپتامبر 2023 بر اساس استان و ماه:

در ماه سپتامبر، تعداد کل کانتینرهای وارداتی به چین نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است. این امر به‌ویژه در استان‌های گوانگدونگ، شاندونگ و ژجیانگ مشهود است، که در ماه‌های گذشته وارد‌کنندگان اصلی بوده‌اند.

افزایش در سایر استان ها:

اگرچه واردات جهانی در حال کاهش است، اما برخی استان‌ها مانند پکن یا تیانجین در ماه سپتامبر نسبت به ماه‌های گذشته افزایش واردات داشتند. این می تواند نشان دهنده تغییر در توزیع واردات به استان های دیگر غیر از حد معمول باشد.

تداوم تامین شاندونگ و گوانگدونگ: علیرغم کندی ماه سپتامبر، شاندونگ و گوانگدونگ همچنان دو استان برتر دریافت کننده میگوی اکوادوری در چین هستند.