اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

کاهش 6 درصدی واردات میگوی ایالات متحده آمریکا در سال 2023 ؛ بیشترین کاهش شامل میگوی ارزش افزوده بود

کاهش 6 درصدی واردات میگوی ایالات متحده آمریکا در سال 2023 ؛ بیشترین کاهش شامل میگوی ارزش افزوده بود

واردات میگوی آمریکا در سال 2023 نسبت به سال 2022، 6 درصد کاهش داشته است.

در بحبوحه کاهش تقاضا، علی رغم آن که محصولات با ارزش افزوده در سال های گذشته رشد مثبتی داشتند، در سال 2023 واردات کالاهای پخته و سوخاری به ترتیب 17 درصد و 15 درصد کاهش یافت. واردات میگوی خام با ادامه روند منفی سال 2022، 8 درصد دیگر هم کاهش یافت. در مقابل، واردات میگوی خام بدون پوست منجمد با رشد 1 درصدی نسبت به سال گذشته،  کاهش پیدا نکرد.  تغییرات عرضه بر اساس دسته بندی متفاوت است.

میگوی بدون پوست خام

هند و اندونزی سهم بازار خود را از دست نداده اند. ایالات متحده واردات خود از هند و اندونزی را به ترتیب 4 و 3 درصد افزایش داد. اکوادور پس از سال ها رشد مستمر، با افت یک درصدی ،  بخشی از بازار این دسته از محصولات (میگوی خام بدون پوست) را از دست داد. هند با سهم بازار 56% همچنان بزرگترین تامین کننده میگوی خام بدون پوست است. پس از آن اکوادور (21%)، اندونزی (13%) و ویتنام (5%) قرار دارند.

میگوی خام کامل

اکوادور روند مثبت سال های گذشته را ادامه داد. آمریکا واردات میگو از این کشور را 8 درصد افزایش داد. واردکنندگان آمریکایی واردات از اندونزی و هند را در این دسته به ترتیب 24 و 17 درصد کاهش دادند. برای اولین بار، اکوادور سهم بازار اکثریت 51 درصدی را در این دسته دارد. سهم بازار اندونزی و هند به ترتیب به 18 و 16 درصد کاهش یافت.

میگوی پخت شده

کاهش 17 درصدی واردات میگوی پخت شده به همان اندازه شامل چهار تامین کننده بزرگ شد. واردات آمریکا از هند 15 درصد کاهش یافت در حالی که واردات اندونزی و ویتنام 18 درصد و واردات تایلند 35 درصد کاهش یافت.

مقدار واردات از اکوادور اگرچه کم است، اما 73 درصد افزایش یافته است. هند سهم بازار خود به میزان 41 درصد، اندونزی سهم بازار 27 درصد و ویتنام سهم بازار 21 درصد را حفظ کرده اند. سهم بازار تایلند به 7 درصد کاهش یافت در حالی که سهم بازار اکوادور به 3 درصد افزایش یافت.

میگوی سوخاری

همه تامین کنندگان عمده میگوی سوخاری شاهد کاهش شدید وارداتشان توسط آمریکا بودند. ویتنام و اکوادور به ترتیب 22 و 32 درصد بیشترین کاهش را تجربه کردند. اندونزی و تایلند واردات خود را به ترتیب 9 و 10 درصد کاهش دادند. اندونزی سهم بازار خود را به 40 درصد افزایش داده است. سهم ویتنام و تایلند به ترتیب 22 و 21 درصد از بازار است. اکوادور شاهد کاهش سهم بازار خود به 8 درصد بود. سهم بازار چین دوباره به ۶ درصد کاهش یافت.