اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارشات INFOFISH :اخبار تجارت جهانی ، 15 دسامبر 2022

گزارشات INFOFISH :اخبار تجارت جهانی  ، 15 دسامبر 2022

تونگا :جشن بین المللی سالیانه ماهیگیری و آبزی پروری در اقیانوس آرام 2022 (IYAFA)

وزارت شیلات با کمک سازمان کشاورزی و انجمن حفاظت از محیط زیست واوائو میزبان جشن جهانی سالیانه ماهی گیری و آبزی پروری (IYAFA) در سالن کلیسای وسلیان لاپاها بود.

هدف از این جشن، برجسته کردن کمک ها و اقدامات صنعت ماهیگیری و آبزی پروری در توسعه پایدار ملی و جهانی، در رابطه با امنیت غذایی و تغذیه و ریشه کن کردن فقر و استفاده از منابع طبیعی است.

این مراسم با حضور دانش آموزان و معلمان مدارس و دانشکده های واقع در منطقه لاپاها برگزار شد. همچنین نمایندگان صنعت ماهیگیری و نمایندگان جوامع مدیریت ویژه منطقه لاپاها (SMA)، نمایندگانی از انجمن بهداشت تونگا و وزارت محیط زیست حضور داشتند.

نکته برجسته این رویداد، ارائه ای توسط آقای Aisea در مورد مناطق مدیریت ویژه، معیشت و رفاه ماهیگیران و ماهیگیری بهینه و نیز تجربه های مشترک جامعه صیادی Eueiki بود.

هند : پیش بینی می شود صادرات ماهی تازه خنک شده با هوا از منطقه کارناتاکا به زودی از سر گرفته شود

انتظار می رود که صادرات ماهی تازه خنک شده با هوا از منطقه کارناتاکا پس از یک وقفه پنج ساله به زودی از سر گرفته شود. کاهش قیمت های بین المللی، بسته بندی نامناسب و رکود از جمله دلایل قطع صادرات بوده است. انتظار می رود پس از گفتگوهای وزیر شیلات هند و شرکت های هواپیمایی، صادرات تحت شرایط خاصی از سر گرفته شود.

تایلند: گسترش سریع رستوران های سوشی در تایلند

بر اساس گزارش سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو)، تعداد رستوران های ژاپنی در تایلند در سال 2022 نسبت به سال قبل 21.9 درصد افزایش یافته است که بالاترین جهش از زمان شروع کار این رستوران ها در سال 2007 در تایلند است. گزارش شده است که تعداد رستوران ها از 4370 رستوران در سال 2021 به 5325 در سال 2022 افزایش یافته است. اکثر این رستوران ها در شهر بانکوک و اطراف آن واقع شده است. علاوه بر این، تعداد رستوران هایی که در تایلند بسته شده اند نیز در مقایسه با 231 رستوران در سال 2021 به 105 رستوران در 2022 کاهش یافته است.

در سال‌های اخیر، با افزایش تمایل به غذاهای ژاپنی مقدار کل واردات غذاهای دریایی از ژاپن در آسیا افزایش یافته است. در سال 2021، در مجموع 481 هزار و 149 تن ماهی و محصولات شیلاتی از ژاپن به آسیا صادر شد که 7 درصد بیشتر از سال 2020 است. تایلند پس از چین و ویتنام و تایوان، 27 درصد از کل صادرات ژاپن به آسیا را به خود اختصاص داده است. دسته اصلی محصولات صادراتی به تایلند ماهی ساردین، ماهی تن و ماهی مکرل بودند. بر اساس گزارش JETRO کمپین های متعددی در تایلند برای ترویج فروش محصولات ژاپنی راه اندازی شده است، از جمله کمپین “تولید ژاپن: مواد اصیل خام ژاپنی” که از نوامبر تا فوریه 2023 اجرا می شود و گوشت گاو، خوک و غذاهای دریایی ژاپنی را در 236 رستوران در تایلند به نمایش می گذارد.

SOURCE: INFOFISH TRADE NEWS

15.12.2022 REPORT