اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گزارشی از نمایشگاه Zhanjiang 2023 و اطلاعات ارزشمند از بازار میگوی چین و تلاش فوق العاده اکوادور برای استمرار حضور در این بازار

گزارشی از نمایشگاه Zhanjiang 2023 و اطلاعات ارزشمند از بازار میگوی چین و تلاش فوق العاده اکوادور برای استمرار حضور در این بازار

نهمین دوره نمایشگاه بین المللی محصولات آبزی پروری چین 2023 در شهر ژانژیانگ ، قطب برجسته صنعت آبزی پروری چین، واقع در منطقه جنوبی این کشور، برگزار شد.

نمایشگاه ژانژیانگ 2023 یک رویداد شلوغ با مشارکت بیش از 10 کشور از جمله اکوادور، هند، مالزی و سایر کشورها و بیش از 300 شرکت آبزی پروری چینی بود که نزدیک به 10000 نفر از فعالان این صنعت را جذب کرد.

این رویداد طیف گسترده ای از نمایشگاه ها، محصولات میگو و فناوری پرورش تا راه حل های زیست محیطی و تدارکات زنجیره سرد را ارائه داد.

حضور بی‌سابقه‌ اکوادور با 14 کارخانه در این رویداد یک رکورد برای این کشور است.

امسال به دلیل کاهش قابل توجه سفارشات صادراتی، بسیاری از کارخانه های فرآوری میگوی چین از طریق این نمایشگاه وارد بازار داخلی شده اند.

وضعیت فعلی میگوی وارداتی چین

در حال حاضر، بازار چین با یک موجودی زیاد میگوی منجمد دست و پنجه نرم می کند، که تخمین ها حاکی از ذخیره 7000 کانتینر است. در نتیجه به دلیل این موجودی زیاد، واردکنندگان چینی اشتیاق کمتری برای ثبت سفارش دارند.

در پس‌زمینه مازاد عرضه که سطح موجودی انبار ها را به‌طور نگران‌کننده‌ای بالا نشان می دهد، قیمت‌های فروش داخلی به‌طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این منجر به خسارات مالی قابل توجهی برای واردکنندگان شده است، با زیان هایی از 20000 تا 40000 یوان در هرکانتینر (2700-5500 USD) در موارد کمتر تا 60000-100000 یوان در هرکانتینر (8000-13500 USD)

برخی از واردکنندگان با سورت مجدد محصول و بدون توجه به هزینه ها به فروش کالاهای خود متوسل می شوند.

وضعیت فعلی میگوی پرورشی در بازار چین

بازار محلی میگو به دلیل تقاضای ضعیف و قدرت خرید محدود، کاهش قیمت ثابتی را تجربه می کند.

همچنین الگوهای آب و هوایی اخیر که با درجه حرارت بالا و باران شدید همراه است، منجر به افزایش نرخ بیماری در استخرهای میگو شده و به همین دلیل موجب افزایش برداشت اولیه شده است. این افزایش غیرمنتظره عرضه فشار نزولی بر قیمت ها وارد می کند، به طوری که نرخ های فعلی برای میگوی سایز 30،  22-23 یوان (تقریبا 6.00-6.33 دلار) برای میگوی سایز 40 ، 17-18.5 یوان (4.67-5.10 دلار) و برای میگوی سایز 50 ، 16- 15 یوان ( 4.13-4.41 دلار) است. این روند نشان دهنده کاهش قیمت ها در دو روز قبل و کاهش کلی نسبت به هفته قبل است.

در طول این رویداد، ما در بحث های سازنده با مشتریان متعدد، از جمله واردکنندگان و عمده فروشان شرکت کردیم.اینجا خلاصه ای از دیدگاه هایی است که در گفتگوها اغلب تکرار می شوند:

  • در نمایشگاه، قیمت های اکوادور کمی بالاتر بود (با افزایش حدود 0.1-0.2 دلار در هر کیلوگرم) اما فضا برای بحث و مذاکره باز بود.
  • فروشندگان خارجی در برابر کاهش بیشتر قیمت ها مقاومت نشان می دهند و واردکنندگان نیز مقابله با افزایش قیمت ها را چالش برانگیز می دانند.
  • بنادر چین در حال حاضر مملو از کانتینر هستند، که به این معنی است که ممکن است حدود سه ماه فروش منظم برای پاکسازی ذخایر موجود طول بکشد. در نتیجه، واردکنندگان احتمالاً خریدهای اندکی انجام می دهند.
  • در اولین حالت، بازار چین ممکن است تا ماه نوامبر بهبود قابل توجهی نداشته باشد. همچنین، در مورد احتمال این که به زودی شاهد بازگشت مصرف چین به سطح قبل از همه گیری تردید وجود دارد.
  • واردکنندگان چینی در حال حاضر به جای عجله در خرید، با تمرکز شدید بر جذب موجودی داخلی، به رویکرد “صبر کردن و دیدن نتیجه” تمایل دارند.

ما معتقدیم بازه زمانی پس از نمایشگاه ژانژیانگ نقطه عطف مهمی برای تجزیه و تحلیل روند قیمت خواهد بود. اگرچه فروشندگان و کارخانه‌های خارجی ممکن است قیمت فعلی خود را برای هفته آینده حفظ کنند، اما پس از در نظر گرفتن بازخورد بازار چین توسط اکوادور، ما تصویر واضح‌تری از تغییرات قیمت‌ها در آینده را در حدود دو هفته آینده پیش‌بینی می‌کنیم.

منبع:

https://rodaint.com/vannamei-tips/zhanjiang-expo-2023-shrimp-prices/