اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

افزایش 70 درصدی واردات میگوی روسیه در سال 2021

افزایش 70 درصدی واردات میگوی روسیه در سال 2021

در پایان سال 2021، واردات میگو به روسیه با 69.3 درصد افزایش به 84000 تن رسید. از نظر ارزش نیز با 89.6 درصدی به 485.3 میلیون دلار بالغ گردید. واردات میگو نسبت به سال 2019 که 44.85 هزار تن میگو به ارزش 271 میلیون دلار بود تقریبا دو برابر شده است. واردات میگوی ببری در سال 2021 نسبت به سال گذشته 119 درصد، میگوی سفید اقیانوس آرام 51 درصد، میگوی شمالی تقریبا 50 درصد و میگوی لنگوستین 32 درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب واردات میگو به روسیه به میزان سال های 2012 و 2013 بازگشت. در سال 2021، فروش غذاهای دریایی در فروشگاه های مواد غذایی در روسیه نیز 30 درصد افزایش یافت. آنها رشد تقاضا را به این دلیل که میگو راحت تر از ماهی طبخ می شود و همچنین یک غذای سالم است مرتبط می دانند. به عنوان یک کارشناس بازار مواد غذایی روسیه، باید سه عامل مهم دیگر را نیز در رابطه با این افزایش واردات میگو به بازار روسیه اضافه کنم:

1) در سال 2021، 20.2 هزار تن میگو در روسیه صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35.75 درصد کمتر است.  میگوی شمالی که در روسیه صید می شود، بسیار کوچک است و مورد استقبال خریداران روسی نیست.

2) واردات ماهی به روسیه در سال 2021 به میزان 9.5 درصد کاهش یافت.

3) و از همه مهمتر، پرورش مدرن میگو در روسیه وجود ندارد. بنابراین، اگر شما کار تجارت میگو انجام می دهید، اکنون شانس زیادی برای گرفتن بازار جدید میگو در روسیه دارید. از آنجایی که خریداران همیشه با پول خود رای می دهند، در این رای گیری میگو بر ماهی در روسیه پیروز می شود!  میزان تجارت بین روسیه و اوکراین در سال 2021 به مقدار 22.8 درصد افزایش یافت. من بارها گفته ام که آنچه سیاستمداران در روسیه انجام می دهند به هیچ وجه با آنچه مردم عادی روسیه می خواهند و انجام می دهند مطابقت ندارد. ما روس‌های معمولی جنگ نمی‌خواهیم، تشدید و تحریم نمی‌خواهیم. ما می خواهیم در آرامش و صلح زندگی کنیم، بچه هایمان را در آرامش بزرگ کنیم و تجارت خودمان را انجام دهیم. به گزارش رسانه های جهانی، اکنون رسما روسیه تنها کشوری است که با اوکراین در جنگ است. همچنین روسیه رسماً “کشوری متجاوز” برای اوکراین است. اما همه چیز فقط بین کیف و مسکو “رسمی” است. اما در زندگی واقعی چطور؟

در زندگی واقعی، بازرگانان در کشورهای ما مانند گذشته به همکاری و تجارت خود ادامه می دهند. بر اساس گزارش گمرک روسیه، تجارت بین روسیه و اوکراین در سال 2021 با 22.8 درصد افزایش به 12 میلیارد و 284.3 میلیون دلار رسید. مقدار صادرات روسیه به اوکراین در سال 2021 به 8 میلیارد و 129.5 میلیون دلار رسید که 28.8 درصد بیشتر از سال 2020 است. آمارهای گمرک دولتی اوکراین نشان می دهد در سال گذشته گردش مالی بین این کشورها 38.7٪ افزایش یافته و از 7.28 میلیارد دلار به 10.09 میلیارد دلار رسیده است.

زمینه اصلی کار من بازار مواد غذایی روسیه است، اما در حال حاضر 5 سال است که نماینده من در اوکراین است و من اغلب به شرکت های خارجی برای ورود به بازار مواد غذایی اوکراین کمک می کنم. از آنجایی که من بازار اوکراین را بسیار خوب و بسیار امیدوار کننده می دانم. بنابراین اکنون وضعیت واقعی بین اوکراین و روسیه این است که ما به تجارت با هم ادامه و مقدار آن را نیز افزایش می دهیم!

وابستگی روسیه به واردات کالاهای مصرفی به مدت 9 ماه در سال 2021 به 40 درصد افزایش یافت و از سال 2014 به حداکثر رسید. سهم واردات در بین مواد غذایی 23 درصد است در حالی که در بین محصولات غیرخوراکی 53 درصد بوده است. قیمت کالاهای وارداتی به روسیه در سال 2021، 15 درصد افزایش یافت. قیمت روغن پالم بیشترین افزایش را داشت (59 درصد). 10 غذای خارجی گران قیمت نیز شامل سویا و گوشت (حدود 30 تا 33 درصد) بود.

قیمت شیر 23 درصد، پنیر 19 درصد و سبزیجات 17 درصد افزایش یافت. طبق داده های تحلیلی، وابستگی روسیه به این محصولات زیاد است…….

اگر قصد دارید صادرات محصولات غذایی خود را به روسیه آغاز کنید، حتما باید وب سایت های اصلی دولتی در روسیه را بشناسید. به چه دلیل؟ زیرا در این وب سایت ها می توانید تمام اطلاعات مورد علاقه و مهم خود را در مورد صادرات در روسیه به صورت رایگان بیابید. از طریق این وب سایت های رسمی، می توانید مستقیماً با تمام آژانس های دولتی روسیه به زبان انگلیسی تماس بگیرید. و پاسخ رسمی دریافت کنید که البته به شما کمک می کند تا در هنگام ورود به بازار مواد غذایی روسیه بر بسیاری از موانع غلبه کنید. در جستجوی تمام واسطه ها و سایر کلاهبرداران کوتاهی نخواهد داشت، تمام اطلاعات رسمی هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی برای همه باز و در دسترس است. مهمترین وب سایت های دولتی روسیه برای صادرات مواد غذایی شما کدامند؟ البته اینها اطلاعات خدمات دامپزشکی، خدمات گمرکی، خدمات مالیاتی، خدمات امنیتی فدرال و غیره است. می توانید نام وب سایت ها و اطلاعات دقیق تر را در وب سایت من در این لینک بیابید.

Alexander Sinyanskiy

مشاور تجاری در بازار غذای روسیه

www.alexandersinyanskiy.ru