اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

با کار تحقیقاتی بر روی مولدین بهبود یافته ماهی سرخو (Super snapper ) صنعت آبزی پروری نیوزلند تقویت می شود

با کار تحقیقاتی بر روی مولدین بهبود یافته ماهی سرخو (Super snapper )  صنعت آبزی پروری نیوزلند تقویت می شود

9 آوریل 2024
پروژه جدیدی برای ارتقای پتانسیل پرورش ماهی snapper  (ماهی سرخو) از طریق پرورش انتخابی تصویب شده و به مرحله بعدی تحقیقات می‌رود.

امید می رود که snapper تقویت شده بتواند بخش آبزی پروری نیوزلند را تقویت کند

در نیوزلند یک پروژه جدید برای پرورش ماهی «سرخوی بهبود یافته» که به تازگی از رعایت قوانین سختگیرانه شیلاتی معاف شده به محققان این امکان را می‌دهد تا به مرحله بعدی تحقیقات در توسعه مولدهای این ماهی بروند.

 

این پروژه با هدف ایجاد رشد صنعت آبزی‌پروری نیوزیلند توسط موسسه تحقیقات گیاهی و غذایی در حال انجام است و این ماهی به‌منظور بهبود خصوصیات مقاومت در برابر بیماری‌، رشد بهتر و تحمل درجه حرارت بالا‌تر از طبیعت صید شده تا پس از تکمیل تحقیقات به صنعت آبزی‌پروری معرفی گردد.

Shane Jones وزیر شیلات و امور اقیانوس‌ی نیوزلند در بیانیه‌ای مطبوعاتی نقطه عطف تحقیقاتی را اعلام کرد و گفت: « این تحقیقات یک پتانسیل بسیار فراتر از دستیابی به یک نژاد بهبود یافته و مقاوم از یک گونه ماهی است، بلکه این گونه ، از تلاش‌های ما برای رشد و توسعه آبزی پروری در کل نیوزیلند پشتیبانی می‌کند.

 

او افزود «تغییرات اقلیمی بر وضعیت اقیانوس‌های ما تأثیر می‌گذارد و این پروژه پاسخی عملی از سوی یک صنعت کلیدی به این تغییر است. در محیط طبیعی، رشد ماهی سرخو (snapper) تا سایز بازار پسند  می‌تواند سال‌ها طول بکشد. توانایی افزایش سرعت رشد، پروسه انتقال این ماهی از مزرعه به بشقاب را بسیار کوتاه‌تر می‌کند همچنین می‌تواند بازار صادراتی جدیدی را باز کرده و فشار بر ذخایر ماهی‌های وحشی را کاهش دهد».

 

طبق قانون شیلات نیوزلند، ماهی‌هایی که برای اهداف تحقیقاتی صید می‌شوند، نمی‌توانند در آبزی پروری استفاده شوند. با این حال، معافیت اعطا شده به سازمان تحقیقات گیاهی و غذایی به محققان این امکان را می‌دهد تا مولدین خود را به یک مزرعه آبزی‌پروری در مقیاس آزمایشی که در Marlborough مستقر است منتقل کنند.

 

از تحقیقاتی که بر بهبود گونه‌های ماهیان پرورشی متمرکز است بسیار استقبال می‌شود و این تحقیقات باید تشویق و حمایت شوند. رشد آبزی پروری یک پیروزی برای همه نیوزلندی‌ها است. زمینه اشتغال و رشد اقتصادی مناطق را فراهم می‌کند و ظرفیت صادرات را برای کشور افزایش می دهد.