اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

بحران در صنعت میگوی هند: برخی پرورش دهندگان می خواهند مزارع را تا آوریل 2023 رها کنند!

بحران در صنعت میگوی هند: برخی پرورش دهندگان می خواهند مزارع را تا آوریل 2023 رها کنند!

صنعت میگوی هند در پی افزایش تورم جهانی، مشکلات تولید داخلی و کاهش درآمد کشاورزان دچار مشقت شده است. این کشور در سال مالی گذشته 7.76 میلیارد دلار از محل صادرات آبزیان خود درآمد داشته است .هدف هندوستان کسب  8.8 میلیارد دلار درآمد صادرات آبزیان در سال مالی منتهی به 31 مارس 2023 است. جاگدیش پوفاندی، رئیس انجمن صادرکنندگان غذاهای دریایی هند گفت که موانع موجود در بازار چین نمی تواند هند را از دستیابی به هدف خود باز دارد.

این هدف امسال محقق نخواهد شد ؛ چرا که موجودی کالا بیشتر از همیشه است. پوفاندی  در مصاحبه با روزنامه معروف Deccan Chronicle گفت که: بازارهای ایالات متحده، بریتانیا، اروپا و چین تحت فشار هستند.

رقابت شدید با اکوادور به ویژه در بازار چین برای صادرکنندگان میگوی هندی با زیان همراه بوده است. در گذشته، هند 70 درصد تقاضای میگوی چین را تامین می کرد اما اکوادور اخیراً با غلبه بر مقررات سختگیرانه واردات مرتبط با کووید-19، به عنوان بزرگترین تامین کننده میگو در چین ظاهر شده است.

مدیرعامل یک شرکت تجاری بزرگ غذاهای دریایی گجرات می‌گوید نقدینگی جهانی بالا، افزایش ذخایر انبارها و افزایش قیمت سوخت در جنگ روسیه و اوکراین به شدت به صادرات آبزیان آسیب رسانده است.

فوفانتی گفت: “تقاضا 30 تا 35 درصد کاهش یافته است و اگر تا ژانویه افزایش پیدا نکند، می تواند فاجعه بار باشد.” قیمت جهانی میگو 20 تا 25 درصد کاهش یافته است و کمبود تقاضا باعث کاهش بیشتر قیمت شده است.

  1. Ramachandra Rao ، مدیر عامل شرکت Avanti Feeds ، در تماسی گفت که صنعت میگوی هند به دلیل کندی بازارایالات متحده، اروپا، محدودیت های کووید در چین، رقابت با اکوادور با یک “بحران بی سابقه” مواجه است. این مشکلات، قیمت خرید میگو را در هند کاهش داده و پرورش دهندگان از ذخیره سازی لارو در استخرهای خود منصرف شده و بسیاری عقیده دارند که تا آوریل 2023 استخرهای خود را بدون تولید رها کنند. در آندرا پرادش، که قزب اصلی تولید میگو در هند است، مقامات محلی و اتحادیه صادرکنندگان میگو برای متقاعد کردن پرورش دهندگان تلاش می کنند تا به جای حذف پرورش، در عوض استراتژی هایی مثل کاهش تراکم و تولید سایز درشت را اتخاذ کنند. اعضای اتحادیه موافقت کرده‌اند که هرکیلو میگوی سایز100 عددی را 210 روپیه (2.55 دلار آمریکا) و هرکیلو میگوی 30عددی را 380 روپیه (4.61 دلار آمریکا) خریداری کنند.

با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای پرورش و صادرات، انتظار می‌رود تولید میگوی هند در سال آینده نسبت به 850000 تن سال قبل به 650000 تا 700000 تن کاهش یابد. رئیس انجمن صادرکنندگان غذاهای دریایی هند گفت

ما امیدواریم همه ذی نفعان از جمله پرورش دهندگان، صادرکنندگان، تولیدکنندگان خوراک و هچری ها به طور هماهنگ برای غلبه بر بحران فعلی تلاش کنند.

بنا به گزارش روزنامه هندو در تاریخ 15 نوامبر پرورش دهندگان میگو در آندرا پرادش گفتند که اگر میگوهایشان در 15 روز آینده با قیمت‌های تعیین شده توسط دولت ایالتی خریداری نشود، مزراع خود را رها می‌کنند. ونکاتسوارا رائو، یک پرورش دهنده میگو در آندرا پرادش، می‌گوید در حال حاضر به ازای هر کیلوگرم میگو 200 روپیه (2.42 دلار آمریکا) پیشنهاد می‌شود، او گفت که باید تصمیمی برای توقف پرورش از فوریه 2023 اتخاذ شود.به گفته رائو قیمت تمام شده میگوی سایز 100 عددی میگو ، حد اقل 300 روپیه در هر کیلوگرم (3.64 دلار) است. به گفته موهان راجو یکی از مسئولین اتحادیه سراسری صادرکنندگان هند، دلیل مازاد عرضه جهانی میگو ناشی از تولید بالای اکوادور با قیمت‌های خرید پایین‌تری است که ارائه داده است. با این حال، قیمت هر کیلوگرم بسته میگوی 100 عددی در مالزی، تایلند و ویتنام بین 290 تا 300 روپیه (3.52 دلار و 3.35 دلار) متغیر است.

نعیم بنگلاوالا، مالک گروه ام وی جی ایالات متحده، در ایالت گجرات مشغول پرورش میگوی ارگانیک در مقیاسی 100 هکتاری است.او تایید کرد که صادرات به بازارهای بزرگ مانند آمریکا کم شده است و چین به شدت به صنعت محلی آسیب می‌رساند. با این حال، پرورش دهندگان باید با شیوع بیماری‌ها، نرخ بقای پایین میگوی ببر سیاه، افزایش قیمت خوراک و کیفیت پایین مواد اولیه خوراک دست و پنجه نرم کنند. وی گفت: در این شرایط و برهه زمانی، ورشکست نشدن و روی پا ایستادن برای پرورش دهندگان بسیار دشوار است.

Source:  Seafood Media