اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

آخرین تحلیل از بازار میگوی منجمد ایالات متحده آمریکا و قیمت های معاملاتی در پایان سال نو میلادی

آخرین تحلیل از بازار میگوی منجمد ایالات متحده آمریکا و قیمت های معاملاتی در پایان سال نو میلادی

روند بازار

تقاضای مصرف ‌کنندگان برای میگو در سراسر بازار ایالات متحده در اواخر نوامبر به علت جشن‌ «شکرگذاری» بالا بود. واردات ماهانه در ایالات متحده بعد از ماه سپتامبر پس از یک خرید سنگین در طی ماه های می تا آگوست کاهش یافت. از اواخر نوامبر، قیمت های پیشنهادی برای محصولات اکوادور به همراه تولید ثابت میگوی وانامی پرورشی و کاهش تقاضا از بازارهای اصلی (چین، ایالات متحده آمریکا، اروپا) به طور قابل توجهی کاهش یافت. تضعیف کلی قیمت‌ها در تجارت بین‌الملل بر تولیدکنندگان آسیایی نیز تأثیر گذاشته است، اما به علت اینکه عرضه میگوی پرورشی از هم ‌اکنون تا فوریه به صورت فصلی کم است این تأثیر زیاد نیست.

واردات

واردات میگوی ایالات متحده در 9 ماهه اول سال 2022 نسبت به سال گذشته (645000 تن) ثابت بود، اما با افزایش واردات میگوهای نیمه فرآوری شده و فرآوری شده با ارزش افزوده، 9 درصد از نظر ارزش افزایش یافت و به 6.08 میلیارد دلار رسید. در میان تامین کنندگان برتر، سهم هند از این بازار 4.7 درصد کاهش یافت، اما 11.9 درصد برای اکوادور، 2.6 درصد برای اندونزی و 7.8 درصد برای تایلند افزایش یافت. عرضه از ویتنام نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته است.

عرضه

فصل پرورش میگو در آسیا وارد دوره تولید کم (نوامبر تا فوریه / آبان تا بهمن) شده است. در حالی که فصل تولید در آمریکای لاتین (به ویژه اکوادور) تا مارس ادامه دارد. با این حال، با توجه به کاهش قیمت های بازار، به نظر می رسد که عرضه کلی میگوی پرورشی احتمالا تا سه ماهه اول سال 2023 پایین خواهد بود. در بخش داخلی، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)  به منظور حمایت تا 25 میلیون دلار آمریکا خرید خواهد کرد که شامل خرید میگوی وحشی از خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس جنوبی، به عنوان اقدامی برای تسکین صنعت میگوی  لوئیزیانا است که اخیرا با مشکلات متعددی از جمله طوفان آیدا و سایر بلایای طبیعی و رقابت شدید با میگوهای وارداتی مواجه بوده است.

چشم انداز

تجارت بین المللی میگو از نوامبر و پس از واردات سنگین در ایالات متحده و چین کاهش یافته است. این روند تا فوریه ادامه خواهد داشت زیرا بازارهای بزرگ دارای ذخایر کافی برای جشن های پایان سال و سال نو تا فوریه 2023 هستند.

منبع :اخبار تجارت آبزیان  ایفوفیش، شماره 22/2022   1 دسامبر 2022