اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تقویت صنعت آبزی پروری عربستان سعودی با قراردادهای مشارکت سرمایه گذاری جدید

تقویت صنعت آبزی پروری عربستان سعودی با قراردادهای مشارکت سرمایه گذاری جدید
منبع: NEOM هجدهم بهمن 1402

شرکت NEOM[1] از پروژه تولید 20.000 تن ماهی در سال با مشارکت شرکت Pure Salmon رونمایی کرد.

NEOM یک پروژه شهری در شمال غربی عربستان سعودی است؛ از ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک آبزی پروری با شرکت آبزی‌پروری Tabuk[2]  در این شهر خبر داده شده است. این سرمایه گذاری مشترک با نام Topian Aquaculture  توسط وزارت محیط زیست، آب و کشاورزی (MEWA)  تأیید شده و به منظورحمایت از برنامه ملی توسعه محصولات دامی و شیلاتی تا سال 2030 برای دستیابی به هدف بلند مدت خود یعنی تولید 600.000 تن محصولات آبزی در سال می باشد.

این سرمایه گذاری مشترک بر اساس تفاهم‌نامه بین NEOM و شرکت آبزی‌پروریTabuk  در سال 2021 منعقد گردیده است تا آبزی پروری Topian را متحول کند. این سرمایه گذاری شامل احداث یک کارگاه هچری خواهد بود که انتظار می رود تا پایان سال 2024 به بزرگترین واحد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شود و ظرفیت برنامه ریزی شده آن 42 میلیون بچه ماهی انگشت قد و نیز قفس‌های دریایی است که تولید ماهی در قفس را به 20.000 تن در سال می رساند.

شرکت غذایی Topian ، تسهیل کننده اصلی این سرمایه گذاری در NEOM است که با تعهد خود به توسعه یک بخش قوی و پایدار آبزی پروری در کشورعربستان برای حمایت از امنیت غذایی و خودکفایی و تضمین تولید غذاهای دریایی تازه و سالم، برای عربستان سعودی و دیگر کشور‌ها اقدام می‌کند. این توافقنامه استراتژیک که در نمایشگاه بین المللی دریایی عربستان سعودی (SIMEC)  در ریاض رونمایی شد، نقش آبزی‌پروریTopian  را در پیشبرد چشم انداز آبزی پروری در سطح محلی و منطقه‌ای نشان می دهد.

Nadhmi Al-Nasr، مدیر عامل  NEOMگفت که “آبزی پروری Topian  منعکس کننده ماموریت NEOM برای اجرای راه حل های نوآورانه است که بخش های کلیدی صنعت را تقویت می کند و در عین حال تاثیرات منفی ما بر محیط زیست را کاهش می دهد. سرمایه گذاری مشترک استراتژیک با شرکت شیلاتTabuk  نقشی را که همکاری در هدف NEOM برای بازتعریف تجارت و تحقق اهداف ملی عربستان سعودی ایفا می کند، برجسته می سازد.

مشارکت با شرکت Pure Salmon

همچنینTopian  یک تفاهمنامه با Pure Salmon امضا کرد تا تأسیساتی در NEOM ایجاد کند که زنجیره ارزش کامل تولید ماهی سالمون را پوشش دهد. این تاسیسات که اولین در نوع خود در منطقه خواهد بود، با ارائه محصولات محلی که دارای تازگی، کیفیت و طعم بسیار بالایی هستند، به تقاضای بسیار زیاد سالمون در عربستان و کشورهای همسایه پاسخ خواهد داد.

“ما از اعلام همکاری استراتژیک Pure Salmon با Topian شرکت غذایی NEOM، برای تغییر شکل آینده صنعت آبزی پروری بسیار هیجان زده هستیم. این مشارکت بر تعهد مشترک ما به نوآوری، پایداری و امنیت غذایی تاکید می‌کند، تعهدی که با چشم انداز عربستان سعودی در سال 2030 طنین انداز است. Stephane Farouze رئیس و موسس Pure Salmon، گفت: ما مشتاقانه منتظر همکاری با NEOM برای ایجاد تغییرات مثبت و ارائه محصولات پروتئینی با کیفیت در عربستان و حتی فراتر از آن هستیم..