اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

تولیدکنندگان میگو اولین گام ها را برای ایجاد شورای جهانی میگو برمی دارند تا مصرف جهانی میگو را ترویج کنند

تولیدکنندگان میگو اولین گام ها را برای ایجاد شورای جهانی میگو برمی دارند تا مصرف جهانی میگو را ترویج کنند

مجمع جهانی میگو Global Shrimp Forum (GSF) که چند روز پیش در اوترخت (هلند) برگزار شد، چارچوبی را برای نشست گروهی متشکل از 20 تولیدکننده که با هدف ایجاد شورای جهانی میگو گرد هم آمده‌اند، فراهم کرد. هدف کلی آژانس جدید ترویج رشد مصرف میگو در سراسر جهان با ارائه اطلاعات معنی دار در مورد این بخش خواهد بود. اعضای کارگروه تصمیم گرفتند تا قبل از پایان سال جلسه پیگیری با هدف تأسیس این نهاد در سال 2024  را تشکیل دهند.

اکوادور، مکزیک، هند، ویتنام و اندونزی از جمله کشورهایی هستند که تولیدکنندگان آنها حول این پروژه متحد شدند و گابریل لونا رئیس گلوناشریمپ و دیوید کاسترو مدیر کل مانتابی رهبران آن‌ها خواهند بود. این افراد کسانی هستند که طی تماس با هیئت مدیره GSF پیشنهاد برگزاری جلسه در طول شورای جهانی میگو در سال 2023 را ارائه دادند و کریس نینس ریاستGSF، این جلسه را برگزار نمود.

پس از این نشست، آقای کاسترو اظهار داشت که «هدف شورای جهانی ابتکاری میگو هماهنگ کردن منافع شرکت کنندگان در این صنعت مهم از طریق یک چشم انداز سیستمی است. یکی از این منافع، این است که مصرف کنندگان جهانی با مزایای مصرف بهترین منابع پروتئینی تولید شده پایدار مانند میگو آشنا شوند. میگو یک منبع پروتئین خوش طعم، در دسترس، سالم و مغذی است، طبخ آن آسان، در روند تولید، کربن کمی به محیط منتشر کرده و مصرف بسیار کمی از آب شیرین دارد. من بسیار مشتاق هستم تا ببینم که نتیجه بحث‌های پیشرو صنعت را به چه سمت و سویی خواهد برد.»

نظر همه بر روی نیاز به ایجاد بدنه جهانی گسترده بین تولیدکنندگان بود، آنها همچنین موافق بودند که سازمان باید تولید محور بوده و باید یک نفوذ واقعی جهانی داشته باشد و فقط به ایالات متحده محدود نشود.

شرکت کنندگان در جلسه همچنین پیشنهادی مبنی بر ایجاد شورای جهانی میگو در موسسه ملی شیلات ایالات متحده US National Fisheries Institute (NFI) دریافت کردند. در همین راستا لونا و کاسترو مزایا و شرایط یک شورای جهانی میگو را که توسط NFI مدیریت می‌شود را با مثال‌هایی از نحوه عملکرد سایر ارگان‌ها به روش مشابه توضیح دادند.

مراحل بعدی

پس از بحث در مورد پیشنهادات همه شرکت کنندگان، میزبانان پروژه گام‌های بعدی از جمله تلاش دقیق‌تر برای تصمیم گیری در مورد موثرترین روش نظارت و ساختار بودجه برای سازمان را پیشنهاد کردند. همچنین بر لزوم همکاری نزدیک‌تر با تولیدکنندگان در طول فرآیند تاکید شد.

اعضای کارگروه تصمیم گرفتند تا قبل از پایان سال یک جلسه پیگیری با هدف ایجاد شورای جهانی میگو در سال 2024 تشکیل شود و مجمع جهانی میگو به تشکیل جلسات در صورت نیاز ادامه خواهد داد.

سازمان مستقل و ماموریت محور

بنیاد انجمن جهانی میگو که توسط شورای سرپرستی آبزی پروری Aquaculture Stewardship Council یا همان ASC و  Shrimp Insights و Contango تأسیس شده است، یک سازمان مستقل، دولتی و مأموریت محور مستقر در اوترخت، هلند است. مجمع جهانی میگو مکانی است که رهبران صنعت گرد هم می‌آیند تا در مورد مبرم ترین مسائل پیش روی شرکت های خود بحث کنند و چشم اندازی در مورد استراتژی بلندمدت به سمت یک صنعت انعطاف پذیر و پایدار ایجاد کنند.

اولین نشست GSF در سال 2022 برگزار شد و بیش از 430 نفر به نمایندگی از بیش از 225 شرکت و 33 کشور در آن شرکت کردند و همکاری‌های زیادی داشتند.


همانطور که توسط این سازمان توضیح داده شده است،GSF  به عنوان یک بنیاد غیر دولتی، از تمامی منابع مازاد مالی حاصل از نشست سالانه خود برای کمک مالی به پروژه های همسو با مأموریت خود استفاده می‌کند. این پروژه ها در ابتدا بر حفاظت از جنگل‌های حرا، تقویت آبزی پروری و تحقیقات پیش رقابتی، متمرکز خواهند بود.

در واقع، امسال، هیئت مدیره GSF از مازاد مالی برای حمایت از پروژه احیای جنگل‌های حرا در اندونزی و مطالعه‌ای برای تعریف چگونگی ترویج موثر‌تر مصرف جهانی میگو، استفاده می‌کند.