اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

جدید ترین اخبار تحولات شیلاتی بر اساس گزارش مجله INFOFISH شماره اول دسامبر 2023(10 آذر 1402)

جدید ترین اخبار تحولات شیلاتی بر اساس گزارش مجله  INFOFISH  شماره اول دسامبر 2023(10 آذر 1402)

خبر جهانی : تولید آرد و روغن ماهی کاهش یافته است

طی 9 ماهه اول سال، تولید جهانی پودر ماهی و روغن ماهی به ترتیب 26 و 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2022 کاهش داشته است. با این حال، تولید کمتر بر عرضه فعلی در بازار بین‌المللی تأثیری نداشت، زیرا بازار اصلی چین، تقاضای کند خود را در اکتبر ادامه داد. بر اساس گزارش سازمان محصولات با منشأ دریایی (IFFO)، «واردات تجمعی پودر ماهی توسط چین تا ماه سپتامبر به طور سالانه 8 درصد کاهش یافت که هم نشان دهنده تقاضای داخلی ضعیف‌تر از سوی آبزی پروران و دامپروران و هم عرضه کمتر در سراسر جهان است». بخش آبزی پروری داخلی با چالش‌های مختلفی از جمله فشار زیست‌محیطی، چالش‌های فناوری و همچنین رقابت شدید بین کارخانه‌های خوراک دام و پرورش دهندگان مواجه است که منجر به مازاد ظرفیت و عرضه مازاد شده است.

پاپوآ گینه نو : راه اندازی سامانه ردیابی شناورهای کوچک مقیاس ماهی‌گیری

پلتفرم نظارت بر کشتی‌های کوچک مقیاس صیادی (سیستم ردیابی(NEMO  به طور رسمی توسط نخست ‌وزیر Hon James Marape  در 21 نوامبر 2023 افتتاح شد. این سیستم ردیابی توسط سازمان ملی شیلات (NFA) طراحی شده و برای تقویت مدیریت و نظارت بر صیادی‌های کوچک مقیاس در سراسر پاپوآ گینه نو است. سیستم NEMO به ماهیگیران این قدرت را می دهد تا صید خود را به طور دقیق گزارش بدهند، فعالیت‌های ماهیگیری را نظارت کنند و به مقررات پایبند باشند.

داده‌های جمع آوری شده از طریق این سیستم همچنین از تحقیقات علمی، ارزیابی های شیلات و توسعه سیاست‌های مبتنی بر شواهد پشتیبانی می کند. انتظار می رود با ترویج شیوه های صیادی پایدار، به توسعه اجتماعی-اقتصادی جوامع ساحلی کمک قابل توجهی شود. هدف از این کار افزایش دوام درازمدت صیادی در مقیاس کوچک، بهبود عملکرد ماهیگیری و ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید برای ماهیگیران محلی است.

کره جنوبی: کمپین جهانی بازاریابی برای غذاهای دریایی کره ای آغاز شد

K-Fish ( ماهی کره ای) که در سال 2017 راه اندازی شد، یک جریان صادرات شیلاتی کره جنوبی با تاییدیه دولتی است. برای گسترش کمپین بازاریابی جهانی برای غذاهای دریایی کره جنوبی، انجمن شیلات کره فروشگاه های موقت «پاپ آپ» را در 17 کشور در سراسر جهان باز کرده است. فروشگاه‌های پاپ آپ K-Fish، اخیراً در بلژیک، کانادا و مالزی افتتاح شده است. در بیانیه مطبوعاتی آن، گفته شده است که بازدیدکنندگان از فروشگاه‌های پاپ آپ K-Fish،  با لذت بردن از مزه کردن غذاهای دریایی محبوب کره‌ای مانند گیم (جلبک دریایی) و سوسیس eomuk، تصوری بی نظیر از سفر آشپزی کره خواهند داشت. این فروشگاه پاپ آپ برای معرفی برند معتبر کره‌ای “K-Fish – غذاهای دریایی کره‌ای ایمن و سالم” برنامه ریزی شده است.