اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

دستورالعمل جدید اتحادیه حفاظت از محیط زیست بر لزوم توجه به “عامل انسانی” تاکید می کند

دستورالعمل جدید اتحادیه حفاظت از محیط زیست بر لزوم توجه به “عامل انسانی” تاکید می کند


یک سازمان بین المللی پیشرو (Conservation Alliance for Seafood Solutions) در دستورالعملی ، راهنمایی در مورد بهترین عملکرد اخلاقی برای شرکت های غذاهای دریایی را منتشر کرده است که بر اهمیت حقوق بشر و همچنین حفاظت از آن تاکید می کند. این اتحاد  یک نهاد غیرانتفاعی و شامل کسب ‌وکارهای غذاهای دریایی، دانشگاهیان و سازمان‌های غیردولتی است، دستورالعملی در مورد غذاهای دریایی دارای مسئولیت زیست‌محیطی و اجتماعی را منتشر و پیشنهاد کرده است. به دنبال افشاگری‌های اخیر در مورد کار اجباری و شیوه‌های اشتغال ضعیف در بخش‌هایی از صنعت غذاهای دریایی،این اولین بار است در طی 16 سال گذشته است که از صنعت عذاهای دریایی خواسته می شود تا «عامل انسانی» را در زنجیره‌های تأمین خود در اولویت قرار دهد: دستمزد عادلانه، شرایط کار ایمن و انسانی، و فرصت های عادلانه برای کارگران.

رایان بیگلو، مدیر پروژه گفت: «آخرین تحقیقات حقوق بشر و نیز قوانین کار تایید می‌کند که صنعت در دریا با تغییر مواجه است. در شرایطی که پیشرفت در حال انجام است، واضح است که زمان آن فرا رسیده که صنعت با فوریتی که سزاوار آن است، به این موضوع رسیدگی کند. توجه به امور زیست محیطی به تنهایی  کار درستی نیست و اولویت دادن به حقوق بشر در کنار اهمیت به نکات زیست محیطی بهترین کاری است که شرکت‌ها می‌توانند برای محافظت از آینده کسب‌وکارشان در برابر واکنش‌های منفی مصرف‌کننده  انجام دهند تا به کسب و کار و شهرت شان هم آسیب وارد نشود.»

وی افزود: شرکت‌ها در هر اندازه – از خرده‌فروشان بازار انبوه گرفته تا رستوران‌های سوشی متعلق به خانواده – این قدرت را دارند که بر تامین‌کنندگان فشار وارد کنند، اصلاحات را تحریک کنند و بازارها، مدل‌ها و زنجیره‌های عرضه جدیدی ایجاد کنند که از کارگران و محیط زیست محافظت می‌کند.

این اتحاد که در سال 2008 تأسیس شد، بیش از 150 شرکت غذای دریایی مانند Bumble Bee و Nestle Purina، سازمان های غیردولتی و کارشناسان محیط زیست و حقوق بشر در 30 کشور را در بر می گیرد. در آمریکای شمالی، بیش از 20 خرده‌فروش از 25 خرده‌فروش برتر، از جمله Costco، Kroger، Target، و Aldi، مشارکت‌های پایداری در زمینه غذاهای دریایی با سازمان‌های غیرانتفاعی در اتحادیه دارند.

غذاهای دریایی که بیشترین تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهد، شامل زنجیره های تامین پیچیده ای است که اغلب از میان واسطه ها درکشورهای مختلف قبل از رسیدن به مصرف کننده عبور می کند و به ویژه در زمینه بهره‌برداری آسیب‌پذیر است زیرا اکثر عملیات‌ها در مناطق دورافتاده و در دریای آزاد، به دور از نظارت است و یا در کشورهایی مانند هند و چین انجام می شود که شرکت‌های ارزیابی کننده توانایی محدودی برای نظارت مؤثر بر زنجیره‌های تامین دارند. با کار اجباری که تخمین زده می شود سالانه 236 میلیارد دلار سود غیرقانونی ایجاد کند، (افزایش شدیدی از 64 میلیارد دلار در مقایسه با سال 2014) اتحادیه اروپا اخیراً به پیوستن به ایالات متحده در ممنوعیت محصولات تولید شده با کار اجباری نزدیک شده است.

این دستورالعمل یک جعبه ابزار و چک لیست هایی را ارائه می دهد که شامل یک مدل بررسی دقیق است که شرکت ها می توانند بر اساس چارچوب های پذیرفته شده جهانی برای شناسایی، ارزیابی و کاهش خطرات حقوق بشری و زیست محیطی در عملیات و زنجیره تامین خود استفاده کنند. علاوه بر این، نزدیک به 100 منبع عملی برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا فعالیت خود را گزارش کنند ، از جمله تعهدات غذاهای دریایی پایدار که توسط ده‌ها شرکت مانند Aldi و Pepsico انجام شده است. این منابع همراه با 45 مثال واقعی است که نشان می‌دهدکسب‌ وکارهای غذاهای دریایی در اندازه‌ها و انواع مختلف زنجیره‌ ای از خرده‌فروشان،رستوران‌ها و شرکت‌های تعاونی آبزیان،چگونه گام‌هایی را برای حفاظت از اقیانوس، مردم و جوامع چگونه با موفقیت اجرا کرده‌اند.

بیگلو گفت  از نظر اتحادیه این دستورالعمل برای دستیابی به هدف 2030 حیاتی است: حداقل 75 درصد از تولید جهانی غذاهای دریایی باید از نظر زیست‌محیطی مسئولیت‌پذیر باشد یا پیشرفت‌های قابل تأییدی را ارائه دهد. تا سال 2023، تقریباً 46 درصد این صنعت به طور پیوسته پیشرفت حاصل شده است. برای دستیابی به این اهداف، او بر اهمیت شروع تلاش‌های بیشتر شرکت‌های جدید و نیز شرکت‌هایی که قبلاً متعهد به پذیرش فرآیندهای گسترده‌تر و شفاف‌تر هستند، تأکید کرد.

تدوین این دستورالعمل با همکاری یک گروه کاری متشکل از کارشناسان برجسته صنعت، متخصصان، و دانشگاهیان از سازمان‌هایی مانند Fishwise، Fortune Fish & Gourmet، Seafood Watch، و New England Seafoods انجام شده است.