اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

دعوت رسمی عربستان از آقای پراکان نایب رییس بخش بهداشت و پیشگیری از بیماری های آبزیان شرکت CP تایلند

دعوت رسمی عربستان از آقای پراکان نایب رییس بخش بهداشت و پیشگیری از بیماری های آبزیان شرکت CP  تایلند

آقای Prakan Chiarahkhongman دارای مدرک دکترای دامپزشکی و نایب رئیس مراقبت از آبزیان شرکت CP تایلند برای سخنرانی در انجمن آبزی پروری عربستان سعودی(SAS) که با همکاری وزارت محیط زیست، آب و آبزی‌پروری در عربستان سعودی انجام شد دعوت رسمی شده است.

https://www.mewa.gov.sa/en/MediaCenter/Events/pages/events-4-12-2019.aspx

پایین بودن نیتروژن حاصله از پرورش میگو عربستان سعودی

بر اساس برآوردی که از تراکم ذخیره سازی میگو و تغذیه در آب شور و پرورش میگوی عربستان انجام شده تولید ازت در مزارع این کشور در هر متر مکعب در سال تنها 0.046 کیلوگرم است در حالی که این میزان در تایلند 0.131 کیلوگرم و در اکوادور 0.055 کیلوگرم بوده است. این محاسبه با انتشار گزارش‌های اطلاعات فنی و بازاریابی ارجاع شده است و ممکن است نیاز به بررسی‌های بیشتر از جمله به‌روزرسانی و تأیید داشته باشد.

آشنایی با صنعت پرورش میگو در عربستان سعودی

  1. گونه های عمده میگوی پرورشی

رایج ترین گونه میگوی پرورشی در عربستان سعودی میگوی سفید اقیانوس آرام (Litopenaeus vannamei) است.

  1. سیستم‌های آبزی‌پروری و روش پرورش

پرورش میگو در عربستان سعودی معمولاً شامل استفاده از سیستم های پرورش فشرده، نیمه فشرده و گسترده است. سیستم‌های فشرده معمولاً در تأسیسات داخلی یا مناطق ساحلی با شرایط کنترل شده به کار می‌روند. روش نیمه فشرده از حوضچه های خاکی با سطحی از کنترل محیطی بهره می‌برند. سیستم‌های گسترده به شرایط طبیعی بدنه‌های آبی اطراف مانند تالاب ها یا قفس‌های دریای آزاد متکی هستند.

  1. فناوری و زیرساخت تجارت میگو

دولت عربستان سعودی برای حمایت از پرورش میگو در فناوری مدرن و زیرساخت سرمایه گذاری کرده است. این شامل ساخت و سازهای پیشرفته هچری میگو، برنامه‌های به گزینی ژنتیکی، امکانات نرسری، و حوضچه های رشد مجهز به سیستم‌های فیلتراسیون آب، اتوماسیون و هوادهی می شود. استفاده از سیستم های پیشرفته مشوق نظارت بر کیفیت آب و نظارت بر بیماری و شیوه‌های مدیریت نیز انجام می‌شود.

  1. مفهوم ملاحظات زیست محیطی و دغدغه‌های حیاتی

بسیاری از اقدامات آبزی پروری بهینه برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی از طریق استفاده از شیوه های پایدار، مانند نوآوری‌ها و فناوری کارآمد تغذیه میگو از جمله بهترین شیوه‌های مدیریت خوراک، دفع مناسب ضایعات و به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی و آنتی بیوتیک‌ها انجام می شود.

  1. بازار میگو، واردات و صادرات

عربستان سعودی قصد دارد در تولید میگو به خودکفایی برسد تا وابستگی خود را به واردات کاهش دهد. دولت با یارانه از پرورش‌دهندگان محلی، مشاوره با متخصصان جهانی، برنامه های آموزشی و ابتکارات تحقیقاتی حمایت می‌کند. مازاد تولید با بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک کشور برای صادرات به بازارهای منطقه‌ای و بین المللی هدف گذاری شده است.