اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

مدیر ارشد صادرکنندگان میگوی ویتنام می‌گوید هزینه تولید بسیار بالاست

مدیر ارشد صادرکنندگان میگوی ویتنام می‌گوید هزینه تولید بسیار بالاست
  • 26 ژوئن 2023

رئیس شرکت Minh Phu Seafood Corp که یک پیشرو صادرات غذاهای دریایی در ویتنام است گفت: هزینه های تولید میگو در ویتنام بسیار زیاد است و باعث می‌شود قدرت رقابت در بازار جهانی کاهش یابد.

لوون کوانگ، که در 23 ژوئن 2023 در جمع پرورش دهندگان میگوی ویتنام سخنرانی می‌کرد، گفت که هزینه میگوهایی با اندازه 50-60 تا یک کیلوگرم در اکوادور 2.3-2.4 دلار ، در هند 3.4-3.8 دلار و در ویتنام 4.8-5 دلار است .این سه کشور صادر کنندگان برتر میگو در جهان هستند.

کوانگ خاطر نشان کرد که دلیل اصلی هزینه بالا در ویتنام میزان موفقیت پایین در پرورش میگو است.

سخنرانی Le Van Quang ، رئیس شرکت Minh Phu Seafood Corp، در انجمن 2023 میگوی ویتنام مورخ 23 ژوئن 2023. عکس از An Minh

میزان موفقیت پرورش میگو در ویتنام کمتر از 40 درصد بوده و این مقدار در مقایسه با کشور‌های اکوادور و هند به ترتیب بیش از 90 درصد و 60 درصد است. به گفته کارشناسان برای افزایش نرخ موفقیت، پرورش‌دهندگان باید تراکم را کاهش دهند. در اکوادور، تراکم تعداد لارو بسیار کم و مقدار آن 30-50 میگو در هر متر مربع است.

به گفته کوانگ، زمانی که هزینه در ویتنام همانند اکوادور کاهش یابد، سود 30 و 20 درصدی به ترتیب برای پرورش دهندگان و شرکت‌های فرآوری تضمین خواهد شد.

پرورش متراکم میگو در استان دلتای مکونگ سوک ترنگ

ران دین لوان، مدیر کل اداره شیلات گفت که پرورش دهندگان باید میگو را با تراکم مناسب‌تری پرورش دهند و برای کاهش هزینه‌ها می‌بایست  با یکدیگر همراهی کنند. او پیش بینی کرد که قیمت میگو در اواخر سال جاری همراه با تقاضای جهانی افزایش یابد.

به گفته این شخص ، تولید میگو در سال جاری احتمالاً 1.08 میلیون تن خواهد بود و صادرات به 4.3 میلیارد دلار خواهد رسید. اما انجمن صادرکنندگان و واحد‌های فرآوری غذاهای دریایی ویتنام(VASSEP) انتظار دارد که صادرات میگو از مجموع صادرات 10 میلیارد دلاری غذاهای دریایی تنها 4 میلیارد دلار باشد. صادرات میگو در سال گذشته با 11 درصد افزایش به 4.3 میلیارد دلار رسیده است.