اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

شرکت Innovasea سیستم تغذیه جدید در آب را راه اندازی کرد

شرکت Innovasea سیستم تغذیه جدید در آب را راه اندازی کرد

 

Innovasea به تازگی غذا‌ده جدید خود را راه اندازی کرده است، یک سیستم تغذیه در آب که به گونه‌ای طراحی شده است که آسیب کمتری به گرانول ‌های غذا وارد کند و به برق کمتری نسبت به فیدرهای معمولی که با هوا کار می‌کنند نیاز دارد.

سیستم غذا‌ده در یک کشتی انتقال خوراک

این  غذا‌ده به جای دمیدن دانه های خوراک روی سطح بالای قفس ماهی، جایی که غذا‌ها می‌توانند به وسیله امواج دور شوند، خوراک را در اعماق و جایی که ماهی‌ها ترجیح می‌دهند و تجمع می‌کنند، رها می‌‌کند. لانگلی گیس، معاون ارشد Innovasea در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: این به معنای ضایعات کمتر و نسبت بهتر ضریب تبدیل خوراک است که یکی از کلیدهای اصلی سودآوری در هر مزرعه ماهی در قفس است.

غذاده جدید می‌تواند از یک نقطه متمرکز، خوراک را به چندین قفس برساند. پلت‌های خوراک را با آب روی ظرف تغذیه مخلوط می‌کند و سپس مخلوط را داخل قفس‌ها می برد. طبق گفته Innovasea، سیستم تحویل از طریق آب به نیروی کمتری نسبت به سیستم‌های دمنده هوا نیاز دارد و می‌تواند هزینه‌های انرژی را تا 50 درصد کاهش دهد و در نتیجه مزرعه‌هایی که از ژنراتورهای دیزلی برای تغذیه عملیات تغذیه خود استفاده می‌کنند، سوخت مصرفی آن‌ها کاهش می‌یابد. تحویل از طریق آب همچنین آسیب به پلت‌های خوراک را کاهش می‌دهد، زیرا اغلب در هنگام دمیدن در لوله‌ها توسط کمپرسور هوا، این پلت‌ها شکسته می‌شوند.

آقای گیس گفت: «سیستم‌های دمنده هوا نامرتب هستند و مقدار زیادی گرد و غبار و باقیمانده خوراک روغنی در لوله‌ها به جا می‌گذارند. این کار مستلزم تمیز کردن منظم سیستم است که هزینه های عملیاتی و نگهداری را افزایش می‌دهد و زمان از کار افتادن کشتی غذاده را افزایش می‌دهد.”

به گفته Innovasea، این سیستم  غذا‌ده دارای یک توزیع کننده خوراک اختصاصی است که  در عمق تغذیه ایده‌آل برای گونه‌ها قرار می گیرد و می‌تواند پلت‌ها را به طور یکنواخت در سراسر قفس توزیع کند.

از آنجایی که پلت‌های خوراک در عمق آزاد می‌شوند، اپراتورهای غذا‌ده مزرعه را قادر می سازد حتی زمانی که امواج سنگین، جریان‌های قوی یا تهدیدات سطحی مانند شکوفایی جلبکی یا شپش‌های دریایی وجود دارد، عذادهی را انجام دهند. این نه تنها ذخایر ماهی را ایمن نگه می‌دارد، بلکه تعداد روزهای از دست رفته خوراک را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد تا به حفظ اهداف رشد در مسیر رشد ماهی کمک کند.

منبع

https://thefishsite.com/articles/innovasea-launches-novel-waterborne-feeding-system