اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

صنعت جهانی میگو در سال 2024 با واقعیت قیمت پایین سازگار خواهد شد

صنعت جهانی میگو در سال 2024 با واقعیت قیمت پایین سازگار خواهد شد

انتظار می رود تولید جهانی میگو در سال 2024 در حدود 3.9 میلیون تن باقی بماند، اما صنعت جهانی میگو همچنان با چالش مازاد عرضه مواجه است. تحلیلگران رابوبانک خاطرنشان کردند: این مشکل تنها با کاهش تولید یا افزایش تقاضا قابل حل است.

آنها پیش بینی می کنند که اکوادور به عنوان بزرگترین تولید کننده میگو در جهان، همچنان محرک اصلی رشد جهانی خواهد بود. انتظار می رود تولید میگو این کشور در سال 2023 حدود 12 درصد افزایش یابد و به حدود 1.4 میلیون تن برسد و با رشدی بیشتر به 1.5 میلیون تن در سال 2024 برسد. به عنوان دومین تولید کننده بزرگ میگو در جهان، انتظار می رود تولید هند در سال 2024 در حد 700.000 تن ثابت بماند. . Rabobank  پیش بینی می‌کند که به دلیل عرضه بیش از حد در بازار، صنعت میگو باید خود را با واقعیت قیمت‌های پایین تطبیق دهد و انتظار دارد تولید میگو در سال 2024 نسبت به سال  بین صفر تا سه درصد خواهد بود و برای تعادل مجدد بازارهای جهانی انتظار می‌رود رشد تولید میگو در اکوادور به ویژه در اوایل سال 2023 کند شود. عوامل این کاهش مورد انتظار شامل افزایش تولید داخلی در چین، تقاضای ضعیف و سطح بالاتر موجودی است. طبق برآورد Rabobank رشد عرضه اکوادور در سال 2024 ممکن است تنها 5 درصد باشد که بسیار کمتر از 12 درصد قبلی است.

در عین حال، عدم اطمینان تولیدکنندگان میگوی آسیایی همچنان ادامه خواهد داشت. رابوبانک گفت بسیاری از پرورش دهندگان آسیایی با مشکلات سودآوری دست و پنجه نرم می کنند و ممکن است تراکم استخرها را قبل از دوره اصلی ذخیره سازی در اوایل سال 2024 کاهش دهند که می تواند منجر به کاهش عرضه درازمدت در منطقه شود.

در جبهه قیمت، تحلیلگران رابوبانک بر نیاز به تعادل مجدد بازار برای ایجاد تغییرات کلیدی تاکید کردند. آنها گفتند که سال 2024 می تواند شاهد یک نقطه عطف قیمت در بازار میگو باشد، اما این به مقیاس کاهش عرضه و بهبود تقاضای جهانی بستگی دارد.

پویایی تقاضا کلید عملکرد صنعت در سال آینده خواهد بود.در بازارهای توسعه یافته دیگر انتظار نمی رود تقاضا کاهش یابد و چشم انداز رشد اقتصادی ممکن است به بهبود تقاضا و قیمت میگو منجر شود.

با این حال، بازار چین همچنان یک متغیر مهم است. با شروع دوباره افزایش واردات میگوی ایالات متحده، جاستین شرارد، تحلیلگر معتقد است که وضعیت موجودی انبارهای چین وخیم تراست، به خصوص با تأثیر عرضه بالای گوشت خوک و قیمت های پایین تر در نیمه اول سال 2023.

وی خاطرنشان کرد: موجودی چین حدود 50 درصد افزایش یافته است که برای تضعیف فعالیت های خرید شرکت ها کافی است. شرارد همچنین گفت که تجربه چین ممکن است ناشی از عوامل دیگری از جمله ترجیحات مصرف کننده و سرمایه گذاری تجاری باشد.

چنین شرایطی در بازار ممکن است صادرکنندگان میگو اکوادوری را وادار کند تا تجارت خود را از چین به بازارهای توسعه یافته تغییر دهند. این امر پرورش دهندگان میگو در آسیا را مجبور می‌کند تا تعدیل‌های قابل توجهی در عرضه انجام دهند، زیرا هزینه های تولید آنها احتمالاً بالاتر از اکوادور است.

به طور کلی، صنعت جهانی میگو با چالش های متعددی از جمله عرضه بیش از حد، نوسانات قیمت و عدم اطمینان در تقاضای بازار مواجه است.