اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

نمایشگاه غذاهای دریایی عربستان الهام‌بخش توافق‌های مهم

نمایشگاه غذاهای دریایی عربستان الهام‌بخش توافق‌های مهم

سومین نمایشگاه بین المللی دریایی عربستان (SIMEC) که دیروز به پایان رسید، بیش از 15000 بازدیدکننده را به خود جلب کرد و منجر به امضای 9 توافقنامه بزرگ آبزی‌پروری شد.

SIMEC 2024  پانزده هزار بازدیدکننده جذب کرد

به گفته برگزارکنندگان، مهم‌ترین توافق‌نامه‌ها عبارت بودند از:

  • یک سرمایه گذاری مشترک بین نئوم و شرکت شیلاتی تبوک – یکی از پرورش دهندگان پیشرو آبزیان در خاورمیانه که از تحقیقات گسترده آبزی پروری در آب‌های داخلی پشتیبانی می کند.
  • تفاهم نامه بین Topian – شرکتی که مسئول تولید خوراک در Neomاست – و شرکت Pure Salmon برای ساخت سیستم مدار بستهRAS در خشکی به منظور پرورش ماهی سالمون در کشور عربستان.
  • تفاهم نامه بین Topian و برنامه ملی توسعه آبزی‌پروری و دام، با تمرکز بر تحقیق و توسعه فناوری، شیوه های آبزی پروری پایدار در دریای سرخ، و ایجاد بازار ملی غذاهای دریایی.
  • تفاهم نامه‌ای بین Topian و گروه ملی آبزی پروری (NAQUA)، بزرگترین تولید کننده میگو در عربستان و یکی ازشرکت‌های چند منظوره کشاورزی دارای سرعت بالای رشد در سرتاسر جهان.

طی سال گذشته میزان صید در این کشور از 70.000 تن فراتر رفت، در حالی که تولید آبزی پروری به 140.000 تن افزایش یافت. از طریق ابتکاراتی که توسط برنامه ملی توسعه شیلات و دام در عربستان هدایت و رهبری می‌شود، این کشور قصد دارد تا سال 2030 به تولید 600.000 تن غذاهای دریایی برسد تا امنیت غذایی و صادرات غذاهای دریایی را افزایش دهد.

عمار الزیتر، مدیر عامل City Events، با بیان اینکه این نمایشگاه به حضور کشور در صحنه بین المللی کمک کرد، خاطرنشان کرد که برنامه ریزی هایی برای جذب غرفه داران بین المللی بیشتر در دوره های آتی در حال انجام است. SIMEC از شرکت‌های سراسر جهان درگیر در بخش آبزی پروری و شیلات دعوت می‌کند تا در نمایشگاه بعدی، در سال 2025 شرکت کنند.

الزیتر در یکی از بیانیه‌های مطبوعاتی خود گفت: «با مشارکت عمده فعالان و برگزاری مسابقات آشپزی غذاهای دریایی و کارگاه‌های تخصصی در زمینه فناوری‌های آبزی پروری، تولید جلبک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلیدی در عربستان، این نمایشگاه به موفقیت چشمگیری دست یافت و توجه شرکت‌کنندگان محلی و بین‌المللی را به خود جلب کرد».

James Sibley ، خالق رسانه دیجیتال غذاهای دریایی از ایالات متحده، که امسال در SIMEC حضور داشت، افزود: «فرصت‌ها برای آبزی پروری عربستان سعودی، منحصر به فرد، پایدار، موفق و باورنکردنی هستند. آبزی‌پروری در اینجا با هیجان بالا در حال رشد و پیشرفت است که یافتن همچنین صنعتی با این سرعت ترقی در جای دیگری، بسیار دشوار است. این کشور با بهره گیری از مشارکت کارشناسان بین‌المللی و شرکت‌های همکار قرار است یکی از قوی‌ترین صنایع آبزی پروری جهان را ایجاد کند. من همیشه گفته‌ام که  در آبزی پروری همکاری و مشارکت امری بَس کلیدی است و عربستان سعودی دقیقاً این کار را به خوبی انجام می‌دهد.»