اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

گروه زنجیره ویژه غذاهای دریایی تایلند اعضای جدید خود را معرفی کرد

گروه زنجیره ویژه غذاهای دریایی تایلند اعضای جدید خود را معرفی کرد

گروه ویژه غذاهای دریایی[1] – یک انجمن تجاری، به نمایندگی از اعضای زنجیره‌ عرضه جهانی ماهی تون و میگوی تایلند – با گسترش فعالیت‌های خود در سراسر آسیا و اقیانوسیه، اعضای جدیدش را معرفی کرد.


[1] گروه ویژه غذاهای دریایی (STF) تنها انجمن تجاری جهانی است که در آن بزرگترین خرده فروشان، برندهای غذاهای دریایی و شرکای غذاهای دریایی آن‌ها با یکدیگر همکاری می کنند تا نظارت بر زنجیره تامین و بهبود مستمر از کشتی به بشقاب مشتریان انجام شود.

انجمن تجاری، همچنین یک برنامه ده مرحله‌ای را برای بهبود ردیابی و شیوه های استخدام در صنعت اعلام کرده است منبع:  The Seafood Task Force

گروه ویژه غذاهای دریایی که در سال 2014 تأسیس شد، برخی از بزرگترین خرده‌فروشان، برندهای غذاهای دریایی و شرکای  آن ها را گرد هم می‌آورد و به آنان کمک می‌کند تا نظارت بر زنجیره تامین و بهبود مستمر از کشتی به بشقاب مشتریان را انجام دهند زیرا به بیش از 350 میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات می‌دهند.

اعضای فعلی انجمن در حال تلاش برای تولید غذاهای دریایی کاملاً قابل ردیابی، تولید اخلاقی و سازگار با محیط زیست، مطابق با استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی بین‌المللی و الزامات بسیار دقیق و در حال رشد هستند.

در یک بیانیه مطبوعاتی که صبح امروز اعلام شد، 17 شرکت از هند، اندونزی و ویتنام در اجلاس اخیر در بانکوک به 30 عضو فعلی صنعت غذاهای دریایی اتحادیه تجاری ملحق شدند که نشان دهنده گسترش قابل توجهی در دامنه جغرافیایی این سازمان است. در میان جدیدترین اعضا می‌توان بهAvanti Frozen Foods، Kader Exports و Devi Seafoods بزرگترین صادرکننده میگو در هند اشاره کرد.

این انجمن تجاری، که نقاط عطف جدیدی را در رعایت اصول اخلاقی برای به کارگیری نیروها و نیز ارزیابی کشتی و استانداردهای زیست محیطی در سراسر زنجیره‌ جهانی عرضه غذاهای دریایی را به ثبت رسانده ، در حال حاضر در حال تدوین یک برنامه ای ده ماده‌ای جامع برای بهبود بیشتر استانداردهای عملیاتی اعضای شرکت‌کننده است. این طرح شامل استانداردهایی برای افزایش مسئولیت پذیری و ردیابی است. افزایش نظارت بر زنجیره تامین ماهی تون؛ بهبود شیوه های استخدام کارگر از طریق یک برنامه استخدام مسئولانه؛ و پیش نویس آیین نامه رفتار زیست محیطی برای آبزی پروری است.

این پیش نویس شامل اقداماتی برای محافظت از زیستگاه طبیعی جهت جلوگیری از تبدیل به مزارع پرورش میگو است و در حال حاضر در 12 مزرعه پرورش میگو در سراسر تایلند با هدف کاهش استفاده از منابع طبیعی و کاهش ردپای کربن در صنعت در حال اجرا است.

این به دنبال ارائه موفقیت‌آمیز یک کد رفتار اجتماعی است که توسط این ساختار در سال 2018 معرفی شد که درک بیشتری از رفاه خدمه کشتی و همسویی با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌دهد.

“ما خوشحالیم که از ورود هشت تامین کننده بزرگ جهانی جدید به جامعه STF استقبال می‌کنیم، زیرا با این حرکت دسترسی خود را در آسیا و اقیانوسیه گسترش می دهیم.Martin Thurley ، مدیر اجرایی گروه ویژه غذاهای دریایی، گفت: با ادامه پیشرفت در زمینه حقوق کارگران و منبع یابی پایدار در زنجیره تامین میگو و ماهی تون، شرکت‌های جدید الورود بینش های ارزشمند ویژه ای در کشور ایجاد خواهند کرد و همچنین تجربه صنعتی گسترده‌ای را به گروه اضافه خواهند نمود.

او افزود: «تمرکز ما بر تثبیت است: برداشتن گام‌هایی مشخص که واقع‌بینانه و قابل دستیابی هستند. با استفاده از مشارکت های زنجیره تأمین و تصمیم گیری‌های جمعی، ما اثربخشی واقعی را ایجاد می‌کنیم.

گروه ویژه غذاهای دریایی در نمایشگاه غذاهای دریایی بوستون در 10 مارس 2024 معرفی و ارائه خواهد شد، جایی که گروهی از اعضا به تشریح اقدامات در دست انجام و تصمیاتشان برای آینده‌ی صنعت خواهند پرداخت. این پانل روند گام به گام STF را برای بازگرداندن اعتماد بازار جهانی به تجارت و رقابتی نگه داشتن صنعت غذاهای دریایی توضیح می دهد و به طور جمعی برای شفافیت بیشتر در زنجیره تامین و در عین حال کاهش هزینه ها تلاش می کند.