اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

پیش بینی افزایش تولید جهانی میگو در سال 2019: علیرغم عملکرد ثابت هندوستان،

پیش بینی افزایش تولید جهانی میگو در سال 2019: علیرغم عملکرد ثابت هندوستان،

سان دیهگو ، کالیفرنیا ، ایالات متحده – براساس پیش بینی پانل میگو در کنفرانس جهانی غذاهای دریایی (GSMC) احتمالاً تولید جهانی میگو در سال 2019 به حدود 3.3 میلیون تن افزایش می یابد.

طبق اعلام پانل مذکور ، هندوستان در سال 2019 تولید ثابتی خواهد داشت، اما اندونزی، ویتنام ، اکوادور ، تایلند و مکزیک همه رشد مثبت را نشان می دهند.

در همین حال ، تولید چین نسبت به سال 2018 کاهش خواهد یافت. در این پانل بیل هونیگ، متخصص صنعت میگو در آمریکای لاتین گفت ”چین بدترین سال تولید را تا به حال داشته است که بسیار جای تعجب دارد”.

وی گفت: “اگر چه میگوهای زیادی در چین وجود دارد و در آینده نیز بر مقدار آن افزوده خواهد شد اما مصرف رو به افزایش بوده در حالی که عرضه هنوز عقب است” همچنین ، عربستان سعودی و ایران به رشد تولید خود ادامه می دهند. ویتنام و هند هر دو می خواهند  تولید به 1 میلیون تن برسند. اینها اهداف بلندپروازانه هستند ، اما می توانند قابل دستیابی باشند. ”

مدیر یکی از بزرگترین واردکنندگان میگو در ایالات متحده گفت: “آیا هند به اولین کشوری که یک میلیون تن تولید داشته باشد تبدیل خواهد شد؟ من چندان مطمئن نیستم!” وی ادامه داد: “تولید هند در سال گذشته افزایش یافته است ، اما در سال 2019 ثابت خواهد بود، ممکن است اندکی افزایش یا کمی پایین بیاید. آنچه برای رسیدن به 1 میلیون تن برای هند واقعاً حیاتی است خروج تمرکز از منطقه آندرا [پرادش] است. آندرا بزرگترین منطقه تولید میگو در هند است، اما سایر مناطق هند هم به میزان آن باید رشد کنند. با این حال، 65٪ تولید هنوز در آندرا متمرکز است.” وی گفت: “ما در آندرا در مورد شیوع برخی از بیماری ها اخباری می شنویم با این حال، هنگامی که به میزان واردات ایالات متحده نگاه می کنیم، افزایش بالایی را شاهد هستیم. آیا آنها به یک میلیون تن خواهند رسید؟ امسال نه. آنچه آنها بیشتر احتیاج دارند ایجاد راه هایی برای بهبود فناوری است.” این همان چیزی است که باعث رشد اکوادور و مکزیک می شود.

بیل هونیگ گفت: “اکوادور همچنین به سرعت در حال رشد است. در هندوستان گسترش تولید از طریق سرزمین های بیشتری در جریان است. افزایش تولید از طریق تکنیک ها و ژنتیک قابل دسترس است و لزوماً از اضافه کردن استخر بدست نمی آید.”

وی همچنین تصریح کرد که چگونه شرکت های “میلیارد دلاری” علاقه مند به تجارت میگو و پیشرفت در فن آوری تولید هستند. بسیاری از این تکنیک ها در قسمت خوراک است.
کارگیل، بزرگترین شرکت خصوصی جهان، اخیراً یک کارخانه بزرگ خوراک در اکوادور احداث نموده و البته که BioMar Group و Nutreco ، بزرگترین تولید کنندگان خوراک آبزیان جهان نیز در اکوادور حضور دارند.
بازیگران بزرگ صنعت، شرکت های میلیارد دلاری، در حال ورود هستند و می خواهند در تحقیق و توسعه میگو سرمایه گذاری کنند. این اتفاق قبلاً رخ نداده است و هرچه سرمایه گذاری بیشتر شود، تولید بیشتر خواهد شد.
خوراک 70-60٪ از هزینه تولید است ، بنابراین شرکت ها سعی می کنند از کنار آن ساده عبور نکنند. خوراک خوب و نحوه صحیح استفاده از آن بهترین دوست شما در تولید است و آنها این موضوع را درک کرده اند.
اکوادور داستانی قابل توجه دارد و در سال 2018 با رشد زیادی روبرو شده است. آنها در زمره رهبران تولید اند. روزهای تاریک لکه سفید باعث شد که در تولید میگوهای مقاوم به بیماری، توسعه قابل توجهی داشته باشند. آنها نسل به نسل ادامه دادند و در تولید میگو مقاوم موفق عمل کردند. سپس، هنگامی که EMS در سال 2012 رسید، میگو آنها نیز در برابر EMS مقاومت نشان داد.
“وقتی شما یک پرورش دهنده هستید، نمی توانید بازار را کنترل کنید ، تنها آنچه می توانید کنترل کنید هزینه تولید شما است.”
یکی دیگر از روش هایی که در پنل تخصصی مطرح شد افزایش تمرکز روی سایز های بزرگتر میگو توسط پرورش دهندگان است که اکنون تولید آن سود بیشتری دارد، همانطور که اسلایدهای زیر نشان می دهد.