اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

روند نزولی قیمت میگو در بازار چین

روند نزولی قیمت میگو در بازار چین

مطابق با ارزیابی های قبلی، بازار میگوی انامی به ویژه در بخش مرتبط با اکوادور، تغییرات قابل توجهی را تجربه می کند. تعاملات اخیر با فعالان مختلف بازار، روند رفتار محتاطانه خرید را به ویژه در میان واردکنندگان برجسته کرده است.

مشاهدات اخیر بازار:

در ده روز گذشته تغییر محسوسی در پویایی بازار رخ داده است. پیش از این، به دلیل خوش بینانه بودن فروش داخلی و کم بود حجم میگو در انبارهای عمده فروشان کوچکتر در چین، خرید افزایش یافت. این سناریو منجر به افزایش اولیه قیمت‌ها شد زیرا این عمده‌فروشان در ژانویه شروع به ذخیره‌سازی مجدد کردند.

با این حال، این روند معکوس شده است. از آنجایی که این عمده‌فروشان کوچک انبارهای خود را مجددا تکمیل کردند، اثر موجی آن منجر به کاهش قیمت‌های فروش داخلی شده است. این تغییر بر تمایل واردکنندگان به خریدهای جدید تأثیر می‌گذارد و احساس احتیاط فزاینده‌ای آشکار می‌شود.

امور محسوس در بازار و پیش بینی های آتی:

گفتگو با چندین عرضه کننده بازار نشان می‌دهد که اخیراً قیمت فروش میگو وانامی در بازارهای کلیدی کاهش یافته است. این احساس غالب مبنی بر اینکه قیمت ها ممکن است پس از جشنواره بهار به کاهش خود ادامه دهند، نشان دهنده عدم خوش بینی کلی در مورد آینده کوتاه مدت بازار است.

در خصوص واردات میگو از اکوادور، وضعیت فعلی با کاهش سفارشات  همراه است و پیش بینی می شود این روند ادامه داشته باشد. این چشم انداز بر تصمیمات خرید واردکنندگان تأثیر می گذارد و بسیاری اکنون فقط معاملاتی را جدی می گیرند که مزیت قیمتی واضحی را داشته باشد.

پیامدهایی برای بازار وانامی:

این تغییر درروند بازار، به ویژه در میان خریداران چینی، بسیار مهم است زیرا نشان دهنده جریان غالب خرید محتاطانه و حساسیت قیمت است. واکنش بازار در هفته‌های آینده، به‌ویژه پس از جشنواره بهار، درتعیین مسیر قیمت‌ها در آینده و سلامت کلی بازار، کلیدی خواهد بود.

نتیجه:

بازار میگوی وانامی در حال گذراندن مرحله پیچیده ای است که در آن تقاضا و قیمت های نوسانی تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارند. به ذینفعان توصیه می شود همان طور که بازار در پاسخ به این تحولات  به رشد خود ادامه می دهد ذینفعان نیز  هوشیار و با تغییرات، سازگار باشند .