اعتماد 24 ساعته Businext سرویس دهنده!

چالش‌ها و فرصت‌های بازار برای صادرات میگو اکوادور در سال 2024

چالش‌ها و فرصت‌های بازار برای صادرات میگو اکوادور در سال  2024

چالش‌ها و فرصت‌های بازار برای صادرات میگو اکوادور در سال  2024

Gabriel Luna * کارشناس برجسته اکوادوری به این موضوع جواب جالبی داده است:

  1. مشکل اصلی که باید حل شود، معضل امنیت است که دولت باید مستقیماً به آن ورود کند. این یک مشکل جدی است اما باعث توقف تولید نمی‌شود. این مشکل با اقدامات حفاظتی و کاهش خطرات که قطعا با افزایش هزینه‌ها برای تامین امنیت همراه است قابل حل است. مقدار کاهش برونداد تحت تأثیر این اقدام که در حال کنترل شدن است، حدود 5-10 درصد تخمین زده می‌شود.
  2. چرخه تولید میگو در اکوادور – حتی در ابتدای سال که احتمال بارندگی وجود دارد- تا هنگامی که میگو سالم است، محیط زیست خوب است و شرایط تغذیه سالم برای میگو وجود دارد به رشد خود ادامه می دهد. بارندگی برای مدت طولانی شروع می‌شود و مانع از حمل و نقل داخلی محصولات می‌شود ؛ و در صورت بارندگی زیاد، مزارع ممکن است دچار آبگرفتگی شوند و تولید آسیب ببیند. بنابراین لازم است همیشه اطمینان حاصل کنیم که محیط پرورش و تولید میگوی سالمی در اختیار داریم، تا همیشه آماده باشیم.
  3. تغییر بازار از تقاضای میگوی خام باسر به تقاضای ارزش افزوده نگران کننده است، از آنجایی که این تقاضا‌ها از سرتاسر جهان می‌آیند، باعث می‌شوند تقاضای میگوی باسر با سرعتی که در گذشته می‌توانستیم داشته باشیم رشد نکند. بنابراین، آماده سازی شرایط برای تطابق تولید و تنظیم کارخانه‌های فرآوری با تقاضای ارزش افزوده‌ی بیشتر و آماده شدن برای بازار‌های جدید یک مشکل جدید بر سر راهمان قرار می‌دهد. در این زمینه ما باید در مورد نرخ بهره بالاتر و قبوض بالای برق صحبت کنیم. مشکل بعدی، افزایش ترافیک حمل و نقل از آسیا به ایالات متحده به دلیل مشکلات خشکسالی در کانال پاناما در صنعت کشتیرانی است، که این مسیر را دشوارتر می‌کند. تمام این مسائل باعث می‌شوند ما آگاه‌ و مراقب‌تر از قبل باشیم. ممکن است تغییراتی در این که چه نوع محصولی اکوادور را به ایالات متحده نزدیک‌تر می‌کند ایجاد شود. اکوادور به اروپای شرقی نزدیکتر است نه اروپای غربی. ما باید آگاه باشیم و آگاهانه عمل کنیم. با این حال، Luna انتظار تغییر چندانی ندارد. با وجود افت شدید اعتقاد بر این است که مردم موجودی انبار را مصرف می‌کنند و تقاضا در آنجا باقی خواهد ماند. حتی رشد تک رقمی برای اکوادور در آن شرایط اتفاقی خوش آیند خواهد بود است.

ارسال این پیام به مصرف‌کنندگان برای درک بهتر موضوع، که تولید میگو به خوبی و به صورت پایدار صورت می‌گیرد باعث می‌شود آن‌ها میگوی بیشتری بخورند، همین موضوع بحث اصلی داغ صنعت جهانی میگو است.




*گابریل لونا   ( هم نام یک بازیگر و تهیه کننده آمریکایی!) کارشناس تامین بازار میگوست.او به عنوان مشاور خرید بین المللی برای چندین شرکت که میگوهای اکوادوری و مکزیکی تهیه می کنند کار می کند . لونا تا سال 2008 مدیر فروش یک کارخانه بزرگ فراوری و صادرات میگو در اکوادور بود. او همچنین نماینده 2 شرکت از مهم ترین شرکت های غذای دریایی  فرانسه و ایتالیا در اکوادور است و محصولات کارخانه های صادراتی مختلف اکوادور را در آسیا بازاریابی می کند. او از سال 2015 یک پرورش دهنده میگو هم هست و در عین حال خدمات مشاوره بازار را برای تولید اکوادور ارائه می دهد.